In general, cele mai multe bunuri recuperate de companiile de leasing sunt pe
domeniul auto. Numarul de vehicule recuperate din 2009 pana in prezent este
estimat la cateva zeci de mii.
„Avand in vedere orientarea majoritatii finantarilor catre sectorul auto
este evident ca majoritatea contractelor reziliate anticipat pentru care s-a
initiat procedura de executare silita este in domeniul recuperarii vehiculelor
de diverse categorii”, a declarat Adriana Ahciarliu, secretar general al
Asociatiei Societatilor Financiare – ALB Romania.
„Cuantumul bunurilor inca aflate in procedura de reposesie din totalul
portofoliului ALB se ridica la procentul de 7%, acest procent insa acopera
toate categoriile de bunuri ce pot fi in procedura de reposesie: cladiri de
diverse categorii, vehicule, echipamente destinate diverselor sectoare ale
economiei”, a adaugat Adriana Ahciarliu.
Razvan Diaconescu, directorul general al companiei Impuls Leasing, a declarat
ca in acest an numarul autoturismelor
recuperate de la clientii care nu si-au mai putut plati ratele s-a redus cu peste 50% fata de aceeasi
perioada a anului trecut, pana la circa 250-300 de unitati.
“Noi am recuperat mult in 2009 si 2010. Acum avem clienti ok”, a adaugat
Diaconescu.
Din 2009 si pana in prezent, Impuls Leasing a recuperat circa 4.800 de masini,
iar nevandute au mai ramas 800.
Totusi, sunt si companii care au recuperat mai multe bunuri. Astfel, NBG Leasing a recuperat 480 de
bunuri in primul semestru din 2011, fata de 310 in perioada similara a anului trecut, valorile mai mari
fiind in cazul finantarilor de capete tractor sau autocare, potrivit lui Florin
Nica, operations manager in cadrul companiei.
„In total, bunurile recuperate existente pe stoc (nevandute, n.r.) in
momentul de fata sunt in jur de 300 bucati”, a spus Nica.
Si in cazul Raiffeisen Leasing, cele mai multe
bunuri provenite din reposesii sunt tot pe segmentul auto.
„Anul acesta, cat si anul trecut, cele mai multe bunuri recuperate au fost
reprezentate de vehicule comerciale. Acest lucru este explicabil si datorita
faptului ca Raiffeisen Leasing este un finantator traditional pentru
vehicule comerciale, portofoliul fiind reprezentat in proportie de peste 40% de
aceasta categorie de bunuri”, au mentionat oficialii companiei.
Acestia au declarat ca, pe zona de auto, Raiffeisen Leasing a recuperat in
acest an 158 de bunuri, dintre care 27 au fost masini, iar 131 au fost
vehicule comerciale.
Recuperarile au adus pierderi companiilor
In general, bunurile sunt vandute sub costul de recuperare al companiilor de leasing.
„Incepand din luna mai 2011 vanzarile de bunuri au inceput sa fie mai
bune, din pacate valoarea de recuperare nu este in general acoperita in totalitate
de pretul de vanzare, deoarece in cele mai multe cazuri valoarea comericala a
bunului recuperat este mai mica decat suma totala de recuperat aferenta bunului
respectiv”, a mentionat Florin Nica.
[quote=Florin Nica, NBG Leasing]Cel mai bine se vand masinile mici, cu
capacitate pana in 1600 cmc, si cu motorizare diesel[/quote]
Oficialii Raiffeisen Leasing sunt de aceeasi parere.
„In 2011, comparativ cu anii precedenti, Raiffeisen Leasing nu mai are
presiunea numarului mare de bunuri recuperate aflate in parcul de reposesii.
Astfel, desi mai sunt situatii in care activele sunt vandute sub costul care
acopera cheltuielile inregistrate de companie cu recuperarea si revanzarea
acestora, inclusiv restul de plata de la fostii utilizatori, se inregistreaza o
diminuare a pierderilor efective”, au spus acestia.
Ei au adaugat ca in aceasta perioada compania are o cerere crescuta pentru
utilaje agricole si masini de constructii. Raiffeisen Leasing are putine
autoturisme in parcul de reposesii, iar solicitari pentru acestea sunt cu
preponderenta pentru marci precum: Logan
si Renault.
Totodata, Razvan Diaconescu a subliniat ca, la nivelul pietei, vanzarea
bunurilor se face in pierdere, masinile fiind vandute la preturi mai mici pe
piata de second-hand.
„Procedura de reposesie este in continuare una foarte greoaie ce
necesita timpi si pasi multipli judiciari, ea nefiind avantajata de o
recunoastere a unei proceduri de urgenta asa cum se practica in alte tari din
Uniunea Europeana”, a spus Adriana Ahciarliu.
La ce preturi se vand masinile recuperate
Firmele de leasing vand cele mai multe dintre masinile recuperate de la
clienti, atat online dupa ce au propriile lor platforme web pentru aceste
vanzari, cat si prin parteneriate cu dealeri second-hand sau prin forta proprie
de vanzari.
Pe site-urile dedicate vanzarilor de vehicule recuperate gasim o oferta
diversificata, fiind prezentate in detaliu masinile, avand inclusiv si poze.
De exemplu, pe weltauto.ro,
site unde vinde Posche Leasing flota de masini provenita din reposesii, preturile
pornesc de la 3.700 de euro. Oferta este valabila in cazul a doua masini:
Renault Megane 1.6 si Ford Focus Traveller Trend 1.6.
In acelasi timp, cel mai mare pret, de 58.900 de euro, il intalnim la un
Audi A7 3.0 TDI quattro.
Oficialii Porsche Leasing au spus ca toate masinile
recuperate sunt puse in vanzare prin reteua de dealeri Volkswagen, Skoda, Seat,
Audi si Porsche, prin intermediul programului Weltauto. „Preturile
masinilor vandute sunt stabilite conform unor parametri foarte clari, precum
numarul kilometrilor parcursi, starea masinii, marca, etc – factori care
influenteaza sau ar putea influenta valoarea masinii pe piata”.
In ceea ce priveste oferta de vanzare de pe site-ul Impuls Leasing, cea mai
ieftina masina este o Dacia Logan, care are un pret de 3.228 lei,
iar cea mai scumpa este Nissan Pathfinder, cu un tarif de 19.691 euro.
La BCR Leasing, conform datelor publicate pe
site-ul propriu, autoturismele recuperate au tarife pornind de la 1.080 euro
– Daewo Matiz, pana la 35.640 euro – Mercedes GL 420.
In cazul BT Leasing, cea mai ieftina masina oferita spre vanzare pe site-ul
companiei costa 1.000 euro – Daewo Matiz E. In acelasi timp, cel mai
mare pret este de 35.000 euro – BMW 745 D.
La Marfin Leasing pretul incep de la 2.000 euro plus TVA pentru o Dacia
Logan Ambiance 1.4 si urca la 75.900 euro plus TVA pentru Audi R8 4.2
Quattro 420 PS R tronic.
Click aici pentru a consulta lista completa a ofertelor urmatoarelor companii:
-[url= http://www.weltauto.ro/]Porsche Leasing[/url]
-[url= http://www.impuls-leasing.ro/Recuperate/]Impuls Leasing[/url]
-[url= http://www.nbgleasing.ro/second-hand/]NBG Leasing[/url]
-[url= http://revanzare.bcr-leasing.ro/Produse/Autoturisme/tabid/67/language/en-US/Default.aspx]BCR Leasing[/url]
-[url= http://www.btleasing.ro/new/index.php?p=13&categ=auto]BT Leasing[/url]
-[url= http://www.tbiauto.ro/ ]TBI Leasing[/url]
-[url= http://www.tiriacautorulate.ro/vanzari-auto-rulate.aspx]Tiriac Auto Rulate[/url]
-[url= http://assets.marfinleasing.ro/marfin/Categorii/Autoturisme/tabid/64/language/ro-RO/Default.aspx ]Marfin Leasing[/url]
-[url= http://vehiculedeocazie.rcileasing.ro/index.php?action=searchresults&sortby=pret&sorttype=ASC]RCI Leasing[/url]
-[url= http://www.ocaziileasing.ro/]Romstal Leasing[/url]
-[url= http://www.brdleasing.ro/ro/finantare-in-leasing/oferta-bunuri-rulate/]BRD Sogelease[/url]
Companiile de leasing financiar au finantat, in primele trei luni ale acestui an, bunuri in valoare de 284,57 milioane de euro, mai mult cu 17% comparativ aceeasi perioada a anului trecut, conform datelor publicate de Asociatia Societatilor Financiare – ALB Romania.
Jucatorii din piata, chestionati de DailyBusiness.ro, sunt optimisti si se asteapta ca [url= https://www.dailybusiness.ro/stiri-finante-banci/companiile-de-leasing-au-din-nou-apetit-la-finantare-vezi-tendintele-pietei-64509/ ]piata de leasing sa creasca in acest an cu pana la 30%[/url] fata de anul trecut.