Procter & Gamble Marketing Romania, divizia grupului Procter & Gamble, a anuntat cu doua zile in urma ca a inregistrat anul trecut un profit brut de 91 de milioane de lei (25,48 mil. euro), cu 46% mai putin fata de 2005.
Scaderea este motivata de oficialii Procter & Gamble de aparitia, in 2005, a noii divizii Procter & Gamble Distribution, care a preluat o parte din afacerile diviziei P&G Marketing.
„In viitor, compararea rezultatelor diviziei de la an la an va fi mai relavanta”, a declarat pentru DailyBusiness Ramona Brad, director relatii externe Procter&Gamble Marketing Romania.
P&G Marketing Romania are atat activitati de marketing si comunicare si de consultanta de marketing pentru reprezentantele P&G din regiunea Europei Centrale si de Est, cat si distributia de produse P&G importate din tarile vecine.
Divizia P&G Distribution a preluat activitatile de distributie a produselor P&G realizate in Romania, respectiv de catre divizia Detergenti, prezenta prin fabrica de la Timisoara.
Cifra de afaceri neta a diviziei P&G Marketing Romania a fost de 198,36 mil. euro in 2006, in timp ce divizia P& Distribution a obtinut o cifra de afaceri neta de 278,9 mil. euro.
De asemenea, divizia Detergenti a inregistrat venituri nete de 7,29 milioane de euro, iar P&G Materials Management (divizia de gestionare a materiilor prime folosite in productia P&G Romania) a avut o cifra de afaceri neta de 62,99 mil. euro.
Profiturile brute ale diviziilor din grupul Procter & Gamble au fost de, respectiv, 15,69 mil. euro pentru P&G Distribution, de 561.995 euro pentru Detergenti si de 2,87 mil. euro pentru P&G Materials Management.
„Ca planuri de viitor, P&G intentioneaza cresterea investitiei in fabrica de detergenti si Centrul de Distributie de la Timisoara, atat prin marirea capacitatii de productie cat si prin extinderea Centrului de Distributie care asigura o mare parte din nevoile regiunii, incluzand tari din Europa Centrala si de Est”, au declarat oficialii companiei.
Grupul Procter& Gamble Romania nu publica rezultate consolidate pentru cele patru divizii detinute, activitatile acestora fiind separate.