Lansat acum 55 ani, in Germania, conceptul
de restaurante Wienerwald are in prim-plan
produsele din carne de pui. Ali Capa, partener in cadrul Wienerwald Romania, a
deschis, luna trecuta, primul restaurant in Romania, iar pana la finele anului
vrea sa mai deschida alte noua.
„Ne-am
propus sa deschidem 30 de restaurante in 3 ani. Vom incepe prin a le deschide
aici, in Bucuresti, dar pana la finele anului vom merge si in alte orase din
tara. Dupa Bucuresti vom merge in toate orasele care au mai mult de 100.000 de
locuitori. Credem ca potentialul este de 50-60 de restaurante in toata tara”,
afirma Capa.
[img=1716][/img]
Interesul pentru
piata romaneasca este dat de preferintele romanilor pentru carnea de pui. Capa,
care este fostul director de investitii al dezvoltatorului Anchor Grup,
proprietarul primelor malluri din Capitala (Bucuresti Mall si Plaza Romania), a
observat acest lucru de multa vreme si a gandit investitia pornind de la
obiceiurile de consum ale romanilor. La noi, consumul de produse din carne de
pui este dublu fata de tari precum Germania.
„Un roman mananca
in medie aproximativ 32 de kilograme de pui pe an, in timp ce in Germania
nivelul este de 22 de kilograme, iar in Turcia chiar mai mic, de 18 kilograme
„, afirma investitorul.
El spune ca
industria alimentara este una dintre cele mai promitatoare piete, pentru ca nu
este atat de vulnerabila la criza economica. Dovada ca, daca piata de retail de
fashion a scazut cu 50% in ultimii doi ani, piata de fast-food a inregistrat un
declin ceva mai temperat, de 10-15%.
Potrivit
partenerului Wienerwald Romania, asta inseamna
ca daca economia va iesi din criza, piata de fast-food va inregistra un avans
mult mai rapid. „Credem ca in Romania exista
in continuare loc in ceea ce priveste serviciile de fast-food. Sunt doar cateva
lanturi pe care le stim cu totii, expansiunea nu este atat de rapida si cred ca
vor fi si alte lanturi care isi vor face intrarea pe piata”, a precizat
investitorul.
Primul restaurant
Wienerwald din Romania
a fost deschis luna trecuta in zona Vitan din Bucuresti in urma unei investitii
de 150.000 de euro. „Avem
o franciza master pentru Romania. Noi am deschis acest restaurant, insa pe
viitor ne vom extinde atat cu restaurante proprii, insa vom cauta si parteneri
de franciza”, a declarat Capa, care estimeaza ca un restaurant Wienerwald
va genera venituri, in medie, de 50.000 de euro pe luna. Costul unei astfel de francize se ridica la
aproximativ 200.000 de euro, astfel ca investitia initiala ar putea fi
amortizata in 2-3 ani.
Principalul
concurent al Wienerwald pe piata romaneasca este KFC Romania. Compania are 39
de restaurante in tara noastra si 1.000 de angajati.
Wienerwald detine,
in prezent, 34 de restaurante in Germania si 33 in Turcia, cu afaceri de 25
mil. euro respectiv 18 milioane de euro. Lansat in 1955 in
Germania, brandul Wienerwald si-a atins apogeul in anii 80-90, cand avea
aproape 1000 de unitati in Germania si Austria. Lantul de fast-food a intrat insa in faliment, fiind relansat abia in 2007.