Asocierea de constructori din Italia WeBuild – Salcef poate începe lucrările pentru modernizarea lotului 3 al Magistralei CFR Caransebeș – Timișoara – Arad. Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire pentru lotul Timișoara Est – Ronaț, un lot cu o lungime de 14 kilometri al cărui contract de proiectare și execuție a fost semnat în noiembrie 2022 pentru o valoare de 1,4 miliarde lei.
Lotul Timișoara Est – Ronaț a reprezentat primul mare contract dintre cele opt cu finanțare din PNRR pentru modernizarea și electrificarea Magistralelor CFR, M 100 Caransebeș – Timișoara – Arad, respectiv M 300 Cluj-Napoca – Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria. (n.r. singurul loc care încă nu a fost atribuit este lotul 1 Caransebeș – Lugoj, lot câștigat tot de WeBuild, dar contestat de Alstom).
Ai putea fi interesat și de: Trenurile de CFR Călători vor purta numele unor personalități istorice de 1 Decembrie
Autorizația de Construire pe care a fost emisă de Ministerul Transporturilor acoperă lucrări în valoare de 1,1 miliarde lei din contractul total de 1,4 miliarde, durata de execuție este de 36 luni și este pentru prima etapă de șantier. Lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj Gr. D (13,86 km), de la km 568+399, al liniei CF București – Jimbolia (indicativ 100), până la stația Timișoara Nord, după care se continuă pe linia CF Timișoara – Arad (indicativ 218), de la km 0+000, la km 008+183 (semnalul de ieşire din Ronaţ Triaj Gr. D).
Lungimea traseului este de 13,86 km, de la intrarea în cap X stația Timișoara Est, până la semnal cap Y, din Ronaț Triaj Gr.D. Pe traseul existent calea ferată este simplă, electrificată, dotată cu instalație BLA și este dispusă atât în rambleu cu înălţimea de maxim 12 metri, cât și în debleu cu adâncimea de maxim 8 metri.
Pe cea mai mare parte a tronsonului feroviar vizat, pentru modernizare, calea se va dubla. Traseul de cale ferată proiectat va fi desfășurat, în general, pe amplasamentul existent al liniei CF, cu excepția tronsoanelor care sunt compuse din aliniamente şi curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii pentru circulația cu viteza de 160 km/h.
Principalele lucrări:
– reabilitarea a 13,86 km de cale ferată
– modernizarea/reabilitarea a trei stații de cale ferată și 2 halte de călători
– realizarea a 11 clădiri noi
– 4 pasarele noi pentru pietoni
– realizarea a 4 poduri de cale ferată, 3 pasaje și 6 podețe
– 8.890 metri liniari de panouri fonoabsorbante
PASAJ SUPERIOR Gheorghe Adam (conectează străzile Gheorghe Adam, Avram Imbroane, Aristide Demetriade și Gara de Est)
STAȚIA CF TIMȘOARA EST (16 linii modernizate, pasarelă pietonală pentru acces la peroane și pentru traversarea căii ferate, rampă de încărcare-descărcare, rampă specială (mobilitate militară) și integrare conexiune cu Aeroportul Traian Vuia pe o lungime de 6,5 km, racord linie CF dublă – 2,05 km, cu instalații de semnalizare și telecomunicații)
PASAJ SUPERIOR ENRIC BAADER – TIMIȘOARA (conectează străzile Enric Baader, Aristide Demetriade, Divizia 9 Cavalerie, Calea Mallului); potrivit Economedia.
Ai putea fi interesat și de: Greva generală a angajaților CFR a fost anulată. Negocieri aprinse între sindicat și cele două companii feroviare de stat