- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Finante-Banci

Seful Aviva: Piata asigurarilor de viata va creste cu peste 10% anual cand primele vor fi deductibile

16 Jun, 00:01 • adrian.mihaltianu
Piata asigurarilor de viata va inregistra o crestere semnificativa, de doua cifre, in momentul in care va fi introdusa deductibilitatea pentru aceste polite si va exista o reforma a sistemului medical local, este de parere Mihai Popescu, CEO-ul Aviva Romania.
Seful Aviva: Piata asigurarilor de viata va creste cu peste 10% anual cand primele vor fi deductibile

„Un moment in care industria va creste semnificativ va fi acela in care va exista o reforma a asigurarilor medicale. Daca ea se va intampla cu adevarat in viitorul mediu, acela va fi un moment de cotitura”, a declarat Popescu.

„De asemenea, daca intr-un viitor mai apropiat sau mai departat vom regandi, ca piata, deductibilitatea primelor de asigurare de viata, de asemenea va fi un lucru care va stimula semnificativ piata. Acestea sunt cele doua momente care cred eu ca pot sa faca sa sara ritmul de crestere, a mai spus seful Aviva.

Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare din Romania (UNSAR) a propus la inceputul acestui an introducerea unei deductibilitati fiscale pentru primele subscrise la contractele de asigurari de viata cu o maturitate mai mare de 10 ani, in limita de 400 de euro pe an pentru angajat si angajator.

De o astfel de deductibilitate beneficiaza in prezent clientii fondurilor de pensii facultative (Pilon III).

„Sunt discutii, eforturi ale asociatiilor ce reprezinta industria. Cred ca toata lumea si autoritatile inteleg ca introducerea deductibilitatii ar fi o masura benefica. Acum, implementarea unei astfel de masuri nu e o chestie foarte simpla, nici la nivel operational, nici bugetar”, a precizat seful Aviva, cara a adaugat ca nu ar avea un impact mare asupra bugetului de stat.

Totodata, aceasta masura va ajuta la cresterea industriei de asigurari si ar aduce fonduri in piata care s-ar intoarce in economie si ar ajuta la repornirea mecanismelor economice.

„O situatie similara se poate vedea in Polonia, unde bursa a fost sustinuta semnificativ de cresterea industriei asigurarilor si pensiilor in anii 2000”, a mentionat Mihai Popescu. In opinia sa, cel mai greu pas este de a reglementa aceasta deductibilitate, de a lua decizia administrativa, de a implementa aceasta masura si a o face operationala.

El considera ca suma de deductibilitate ar trebui sa fie undeva inte 500-1.000 euro anual.

Dupa o scadere de 13% in 2009, piata s-a majorat cu 6,74% in primele trei luni din acest an.

„Eu cred ca va continua aceasta evolutie pozitiva, nu stiu daca in acelasi ritm din primul trimestru, dar ma astept ca la sfarsit de an sa ne uitam la o piata in crestere fata de anul trecut, chiar daca nu va fi o crestere de mari dimensiuni, ci de cateva procente”, a mentionat Popescu.

Clientul este mai exigent

Acesta a mai precizat ca, in prezent, clientii sunt mai exigenti, cer mai multe informatii si solicita sfaturile consultantilor.

„Cu cat e clientul mai exigent, cu atat intelege mai bine ce a cumparat. E mai bine sa fie acum exigent, sa stie ce vrea, decat sa renunte la polita peste cativa ani”, a subliniat seful Aviva Romania.

El a spus ca oamenii inteleg din ce in ce mai mult ca trebuie sa fie responsabili singuri, sa-si planifice singuri viitorul financiar.

„Acum mai mult ca niciodata se simte nevoia de protectie, de a primi sfaturile unui consultant”.

Mihai Popescu considera una dintre problemele pietei este legata de instruirea si profesionalizarea distributiei de asigurari de viata.

„Clientul a devenit in ultimii ani mult mai constient si este mai atent la felul in care-si cheltuieste banii. Este un lucru bun pentru ca frenezia cu care cheltuia in anii 2005-2007 s-a dovedit ca nu era cea mai sanatoasa”, a spus acesta.

Astfel, consultantii trebuie sa fie pregatiti pentru a face fata exigentilor clientilor, sa faca referire la beneficiile reale pe care le are o polita, decat a nuanta beneficiile care nu sunt exact legate de polita de asigurare aleasa.

Popescu a mentionat ca societatile vor continua sa investeasca in training si in actualizarea permanenta a metodelor de instruire in linie cu cerintele pietei si a autoritatilor. Totodata, autoritatile vor introduce in viitor reglementari la standardele legislatiei europene pentru a se asigura ca vom avea consultanti pregatiti, testati, cu integritate profesionala, avizati astfel incat sa dea o legitimitate profesiei de consultant prin cunostintele pe care ei le au.

El a spus ca vor fi niste cerinte minime ale autoritatilor de reglementare pe care trebuie sa le indeplineasca toti consultantii. Probabil ca aceste reglementari vor fi implementate in viitorul mediu.

Aviva are in prezent o retea de peste 600 de consultanti, numarul acestora fiind in crestere.

Aviva face investitii de milioane de lei in acest an

Grupul Aviva si-a planificat investitii de ordinul milioanelor de lei in acest an, in special in infrastructura si echipa companiei, a spus CEO-ul Aviva Romania.

De asemenea, compania va investi in instruirea echipei, dar si in comunicarea cu clientii prin metode specifice de marketing. De curand compania a si lansat un site de educatie financiara in care a investit 30.000 euro.

Popescu a spus ca este posibil ca societatea sa mai faca si angajari daca este nevoie.

Pentru acest an, Aviva si-a propus o cretere a afacerilor, dupa ce in 2009 a afisat prime brute subscrise de 101 milioane de lei, in scadere cu 5% fata de 2008.

Totusi nu se stie daca societatea va intra pe profit in 2010, dupa ce anul trecut a avut o pierdere de 13,4 milioane de lei, in scadere fata de 2008, cand a fost de 21,3 milioane de lei.

„Va fi un moment in care compania va fi pe profit, dar nu se stie daca in acest an”, a precizat Popescu.

El se asteapta ca brokerii si consultantii sa aduca o crestere a businessului, insa nu acelasi lucru se poate spune de partenerii bancari.

Aviva ar putea lansa in acest an produse in zona de beneficii medicale atasate produselor companiei, pentru care poarta discutii si cu spitale si clinici medicale.

„Sanatatea costa, ingrijirea sanatatii nu este un lucru gratis. Acest lucru este o schimbare culturala fundamentala”, a spus Popescu.

Portofoliul de produse al Aviva are o distributie uniforma – circa 50% produse de economisire si 50% unit-linked (cu componenta investitionala).

Aviva se asteapta, de asemenea, la o crestere a numarului de clienti in acest an. In prezent Grupul Aviva are peste 1 milion de clienti, atat pe asigurari, cat si pe pensii.

El a mai precizat ca numarul clientilor care si-au reziliat contractele in prima parte a acestui an este in scadere fata de anul trecut.

Mihai Popescu a mentionat ca, in cazul Aviva, prima medie se situeaza in jurul a 400 de euro anual, platita in diverse modalitati (anual, semestrial, trimestrial, lunar), in stagnare fata de 2009.

„Dupa parerea mea, aceasta prima este insuficienta pentru mare parte din clienti”, a subliniat acesta.

Mihai Popescu (foto) a fost numit la conducerea Aviva Romania la sfarsitul lunii mai, dupa ce a lucrat 7 ani la Alico (fosta AIG).

Urmărește Daily Business pe Google News