In cadrul tarilor din Europa Centrala si de Est, Romania are cel mai scazut consum de iaurt pe cap de locuitor (3,46 kg in 2010 si 3,28 kg in 2009).
La acest capitol, Romania este intrecuta si de Bulgaria. „In Bulgaria, iaurtul face parte din ADN-ul consumatorilor, din obiceiul lor zilnic de consum”, a explicat seful Danone Romania.
El a adaugat ca in Romania, consumul de iaurt in masa a inceput in urma cu 15 ani si ca va creste treptat, datorita faptului ca aici exista o concurenta mare iar romanii sunt din ce in ce mai preocupati de ceea ce mananca.
„Se observa un trend ca oamenii sunt din ce in ce mai preocupati de ceea ce mananca. Isi dau seama de impactul pe care mancarea il are asupra longevitatii. Incep sa aleaga intre placere imediata si viata lunga”, a mai spus Stephan Batoux.
El se asteapta ca iesirea din recesiune se va simti in consumul alimentar in al 4-lea trimestru din 2011. Pentru revitalizarea acestuia, Batoux considera ca Guvernul ar trebui sa reduca TVA-ul. „Si o scadere de 1 punct procentual ar ajuta”, a spus seful Danone Romania.
Compania a inregistrat in anul 2010 o crestere a cifrei de afaceri cu 10%, atingand 476 milioane lei, comparativ cu 435 milioane lei in anul 2009.
Danone isi consolideaza astfel pozitia de lider in categoria produselor lactate proaspete din Romania, crescandu-si cota de piata la 58% in 2010. De asemenea, compania detine cote de piata in crestere atat pe segmentul de iaurturi, cu o valoare de 69%, cat si pe segmentul iaurtului cu fructe, de 72%.
90% dintre produsele Danone, comercializate pe piata romaneasca, sunt fabricate in Romania, in unitatea de productie de la Bucuresti. Totodata, 3% din productia fabricii Danone din Romania se vinde pe pietele din regiunea Adriaticii si Republica Moldova.
Stephan Batoux preconizeaza ca anul acesta ponderea productiei care va merge la export va creste la 4%, o noua tara vizata fiind Albania.
De asemenea, Danone va investi in cresterea capacitatii de productie a fabricii din Bucuresti, ocazia cu care isi va mari numarul de angajati.
In anul 2010, investitiile Danone s-au ridicat la peste 17 milioane lei. Compania a investit in dezvoltarea capacitatii industriale, in tehnologie, logistica si distributie, pentru lantul frigului. O parte din investitii s-au indreptat catre programul Spre Vest, program dedicat fermelor partenere ale Danone, pentru a creste colectarea si calitatea laptelui.
Compania are peste 10.000 clienti din retailul modern si magazine de proximitate, si o medie lunara de peste 65.000 de comenzi livrate.
Danone PDPA Romania face parte din grupul Danone, prezent in 120 de tari, unul dintre liderii mondiali din industria alimentara, detinand locul 1 in lume in fabricatia de produse lactate proaspete si locul 2 in lume in domeniul apelor minerale imbuteliate si a alimentatiei pentru bebelusi. Grupul Danone a inregistrat in 2010 vanzari de peste 17 miliarde euro.
Compania are in prezent 740 de angajati si un portofoliu cu 70 de referinte de produs, principalele marci fiind: Activia, Danonino, Actimel, Nutriday, Cremosso, Danette, Casa Buna.
Pe piata locala de lactate mai activeaza companii precum FrieslandCampina, Albalact, Tnuva si Muller.