Desi compania sa nu intentioneaza sa realizeze achizitii, Shaine este de parere ca pe piata vor continua sa aiba loc procese de fuziuni si achizitii, atat timp cat nu exista un lider important cu o pozitie dominanta.
In prezent, piata berii din Romania este impartita in proportie de 80% de primii 4 mari producatori internationali, URBB, InBev, SAB Miller si Heineken.
Schaine a mai spus ca principalele tinte de achizitie ar putea fi jucatorii locali independenti, precum European Drinks si Romaqua.
Presedintele URBB a mentionat ca procesul de consolidare va continua si la nivel international, dupa fuziunea de anul trecut a gigantilor Interbrew si Anheuser-Busch.
Ritm mai lent de investitii, din cauza crizei
Shachar Shaine a spus ca din cauza perioadei economie actuale nefavorabile, compania a incetinit ritmul de derulare a investitiilor pentru urmatorii 5 ani.
De asemenea, pentru realizarea investitiilor, compania va apela la resursele proprii (banii actionarilor – n.r.), intrucat banii obtinuti de la banci sunt „mai scumpi”, conform lui Shaine.
Un alt efect al crizei asupra planurilor URBB este amanarea deschiderii unei noi fabrici, ce urma sa fie amplasata in afara Capitalei.
„Pe baza planurilor noastre pe urmatorii 2-3 ani, productia din Bucuresti va fi suficienta”, a precizat seful URBB.
O alta problema pe care o intampina companiile multinationale este si fluctuatia cursului euro-leu.
Pentru a se proteja de aceste fluctuatii, URBB a incheiat contracte de hedging la un curs de 4,5 lei/euro pentru acest an, potrivit lui Shaine.
Printre obiectivele companiei pentru acest an se numara si dublarea exporturilor. In prezent, URBB exporta in Albania marcile Tuborg si Holsten, productia vanduta in aceasta tara reprezentand pana la 5% din totalul vanzarilor companiei.
„Suntem in negocieri sa exportam si in alte tari din Balcani”, a mai spus presedintele producatorului Tuborg.
Cota de piata a URBB pe piata de bauturi racoritoare variaza intre 4-5%, iar pe cea a berii se ridica la 9% din total, conform estimarilor reprezentantilor companiei.
Excluzand marcile de bere de tip discount, segment pe care compania nu este prezenta si nici nu intentioneaza sa intre, cota de piata a URBB atinge 15-16%.