„Cautam solutii sa facem o saritura mare. Nu excludem nici varianta preluarii unui concurent din piata, insa momentan nu este nimic concret”, a spus Grabowski. El a precizat ca firma a fost „putin mai ferita” de efectele crizei, ca de altfel toate companiile care activeaza in domeniul produselor alimentare.
Anul urmator cifra de afaceri va creste cu circa 15%, avans bazat pe anumite deschideri si dezvoltari ale brand-urilor deja existente, prognozeaza seful companiei.
Piata bauturilor necarbonatate din Romania, estimata sa stagneze in 2010
„Intreaga piata a bauturilor necarbonatate din Romania a ajuns la nivelul de circa 240 milioane de euro anul acesta. Pentru 2010 estimam o stagnare”, a mai spus presedintele Tymbark Romania.
Anul trecut, compania a avut piereri de circa 1,3 milioane de euro, potrivit datelor publicate de Ministerul Finantelor. Cu toate acestea, reprezentantii Tymbark spun ca in 2009 compania a reintrat pe profit.
„Anul trecut a fost o situatie speciala, am avut pierderi din cauza devalorizarii bruste a leului. Anul urmator situatia va fi un pic diferita, pentru ca vom inaugura o fabrica de prelucrare a legumelor si fructelor, la Valenii de Munte, datorita caruia vom elimina acest risc de fluctuatie de curs. Acum, majoritatea materiei prime este cumparata in valuta, iar anul urmator va fi in lei”, a aratat Krzysztof Grabowski.
„Pentru a asigura investitiile in aceasta fabrica de procesare ne gandim sa accesam si fonduri europene. Am pregatit proiectul. Daca va fi aprobat, estimam ca o suma de pana la circa 2 mil. euro va fi acoperita de fondurile europene. Fabrica de prelucrare din Romania ne va folosi noua, aici in Romania, dar totodata va produce si pentru firme din grup, din alta tara. Este o investitie si pentru pietele din regiune”, a mai spus Grabowski, adaugand ca suma investita in unitate va fi de circa 4,5 mil. euro si va fi finalizata in trimestrul doi din 2010.
Bugetul de marketing va scadea usor in 2009
Anul acesta, bugetul de marketing al companei Tymbark Maspex Romania a fost de 12 milioane euro.
„Bugetul de marketing a fost in usoara scadere anul acesta, fata de anul trecut. Totusi, in 2010 bugetul va fi mai mare decat in 2009. Avem proiecte care vor aduce un plus business-ului”, au declarat reprezentantii companiei.
Tymbark deruleaza o campanie, in perioada decembrie 2009 – februarie 2010, dedicata sucurilor Tedi. Campania se desfasoara pe TV, prin materiale promotionale si in reviste si a necesitat o investitie de 1,6 milioane de euro, la rate card.
Pe de alta parte, pentru promovarea brand-ului Tedi s-au alocat in acest an 3 milioane euro.
Tymbark Maspex Romania are doua fabrici in Romania, la Valenii de Munte, in care a investit peste 60 milioane de euro.
Compania este prezenta in Romania din 1996.