Firmele care se adreseaza consultantilor din M&A pentru a cauta un cumparator ar trebui sa fie hotarate in a face acest pas, pentru ca nu este nimic mai neplacut pentru imaginea lor, a consultantului la care au apelat si chiar a pietei per ansamblu, decat sa se razgandeasca, odata ce au demarat procesul de vanzare, a declarat Doru Lionachescu, director al casei de investitii Capital Partners.
Pe de alta parte, activele de care ar trebui sa incerce sa scape in primul rand atunci cand iau decizia in privinta vanzarii ar trebui sa fie cele din real estate.
„In prezent, valoarea bunurilor imobiliare este mult depreciata, si este bine ca atunci cand ia decizia in privinta vanzarii o companie sa scape de activele care tind sa fie evaluate spre zero”, a declarat Ioana Filipescu, managing partner al Raiffeisen Investment.
La randul sau, Charles Simpson, reprezentant al firmei de consultanta Saffery Champness, a dat 3 sfaturi celor care se decid sa vanda. Primul este acela sa se asigure ca respectiva companie este pregatita sa fie vanduta, din punct de vedere organizatoric, juridic etc.
Cel de-al doilea sfat ar fi ca proprietarii afacerii sa stie sa isi evalueze bine business-ul, iar cel de-al treilea – sa fie pregatiti pentru o perioada mai lunga de negociere.
In acest sens, Doru Lionachescu a mentionat ca exista multi vanzatori care se adreseaza consultantilor, crezand ca procesul de vanzare se deruleaza rapid, „iar dupa 3 luni vor avea deja banii”, lucru care nu este real, in conditiile in care procesul de vanzare este mult mai complicat.
Ancai Ionescu, director al casei de investitii GED, a declarat ca exista doua intrebari pe care si le pun companiile care doresc sa vanda o participatie: daca este bine sa faca acest pas si ce vor face cu banii obtinuti in urma vanzarii.