Roca a intrat pe piata romaneasca in decembrie 2006 cand a achizitionat fabrica de obiecte sanitare Cesarom a producatorului austriac Lasselsberger in urma unei investitii de 8 mil. euro.
„Fabrica are in prezent o capacitate de productie de 500.000 de obiecte pe an, iar pana in 2012 intentionam sa o dublam, prin investitii de aproximativ 12 mil. euro. In afara de aceasta suma, numai anul acesta am investit 1,5 mil. euro in facilitatile de productie”, au spus reprezentantii companiei, conform NewsIn.
Acestia au adaugat ca fabrica Cesarom avea o cifra de afaceri anuala de circa 7 mil. euro si preconizeaza pentru anul acesta o crestere de 10-15%.
Roca vrea sa atinga in urmatorii cinci ani o cota de 35-40% din piata romaneasca de obiecte sanitare, au declarat oficiali ai companiei.
„Pentru cresterea cotei de piata nu vom mai face investitii in Romania prin cumpararea altor unitati de productie deoarece consideram ca putem acoperi piata cu cele doua marci ale companiei, Inker – destinata segmentului popular si Roca – destinata segmentului de lux”, au mai spus reprezentantii Roca.
„Pentru moment, in Romania, vom produce doar obiecte marca Inker, iar pe cele Roca le vom importa, acestea urmand sa fie produse in tara eventual anul viitor. Am luat aceasta decizie deoarece piata romaneasca nu este inca matura, are o forma piramidala si de aceea trebuie sa incepem de la baza”, au continuat reprezentantii Roca.
In prezent, 80% din volumul de produse ale grupului comercializate in Romania vor fi marca Inker, iar restul de 20% vor fi marca Roca.
Piata de obiecte sanitare se va ridica la 1,5 milioane de obiecte anul acesta, cu o valoare totala cuprinsa intre 20-25 mil. de euro.
Grupul Roca a fost infiintat in 1917 si are ca obiect de activitate producerea de obiecte sanitare, cazi de baie si de dus din acrilic, cazi de baie si de dus din otel, robineti, accesorii pentru baie si altele. Grupul detine 63 de fabrici in 19 tari si are peste 20.000 de angajati. Roca este integral o afacere de familie, inregistrand in 2006 o cifra de afaceri de 1,6 mld. euro si un profit net de 131 mil. euro.
Cea mai mare pondere a cifrei de afaceri provine din Europa (75%), apoi America (15%), Asia (6,5%) si Africa (2%).