STB a intrat în posesia autobuzelor electrice chinezești,. Imediat dupa ce se vor monta camerele de supraveghere, sistemul care numără călătorii din autobuz dar şi afişajul electronic si sistemul audio, autobuzul va ajunge in Depoul Bujoreni.
„Este practic prototipul, este cel pe care se echipează prima dată celelalte urmand a fi realizat conform acestei prime bucăti. Celelalte bucăti vor fi echipate in Depoul Bujoreni STB„, a declarat Bogdan Domnescu, director tehnic, potrivit Observatornews.ro.
Autobuzele au 300 de kilometri autonomie, 12 metri lungime şi 89 de locuri, dintre care 30 pe scaune. Recepția lor ar putea fi gata în două săptămâni, după care vor fi puse în circulaţie pe 14 linii. Pasagerii vor călători mai confortabil cu autobuzele electrice, dar și șoferii sunt încântați. Aceștia vor avea ocazia să conducă aceste autobuze noi pentru că sunt dotate cu scaune cu masaj. Pe lângă asta, acest scaun are si incălzire.
Autobuzele se vor încărca printr-un pantograf montat pe autobuz, cu staţii de încărcare ce încă nu au ajuns, însă, la Bucureşti. Directorul STB promite că le vom vedea pe traseu de anul viitor.
„Noi acum suntem în procedură, schimbăm lista de investiţii despre cum să achiziţionăm şi staţii rapide pe care găsim soluţii să le montăm la capete de linii ori acolo unde sunt imperios necesare„, a declarat Daniel Istrate, directorul STB. Cele 100 de autobuze electrice costă 300 de milioane de lei.
Primăria Constanța a decis să interzică complet trotinetele electrice de închiriat, argumentând că reprezintă un pericol uriaș pentru șoferi. “Din cauza numeroaselor încălcări ale prevederilor regulamentului, actele administrative emise pentru anul 2023 nu au mai fost prelungite”, spun reprezentanții primăriei.
Mai mult, Primăria e de părere că trotinetele electrice ale celor două companii au crescut pericolul în ceea ce privește traficul rutier și pietonal.
“S-au constatat şi alte încălcări ale regulamentului, precum staţionarea pe partea carosabilă, în dreptul trecerilor de pietoni, a staţiilor de autobuze şi pe pistele de biciclete.
Multe trotinete electrice blocau căile de acces în blocuri şi alte instituţii publice, staționau în zona spaţiilor verzi şi a altor perimetre interzise (faleze, zona peninsulară etc.) uneori şi trei zile, deşi aveau staţii alocate pe toata raza municipiului Constanţa. Au fost dispuse zeci de măsuri tehnico-administrative de ridicare de pe domeniul public a trotinetelor electrice aparţinând celor doi operatori economici întrucât a fost pusă în pericol siguranţa traficului rutier sau pietonal”, a transmis Primăria Constanța. (Citește AICI mai multe detalii)