Intr-o luna normala, doar 39% dintre utilizatorii de servicii bancare din mediul urban reusesc sa faca economii.
Conform studiului, doar 3% dintre utilizatorii de servicii bancare din mediul urban au foarte multa incredere in banci in general, in timp ce 41% au multa incredere, 40% putina, iar 13% foarte putina incredere.
65% dintre romanii care utilizeaza servicii bancare au un cont curent (inclusiv card de salariu), 35% au un card de credit, 22% au un cont de economii, in timp ce 16% au luat un credit pentru nevoi personale.
O treime din respondenti folosesc bancomatul saptamanal, o cincime ocazional, in timp ce o alta treime foloseste bancomatul o data pe luna. Restul respondentilor il folosesc mai rar (6%) sau deloc (15%).
47% dintre romani nu folosesc niciodata cardul pentru a face plati la comercianti, iar 33% il folosesc in acest scop ocazional. 15%, in schimb, il folosesc de cele mai multe ori pentru plata cumparaturilor, iar 5% declara ca il folosesc de fiecare data.
Serviciile bancare on-line sunt accesate in prezent de doar 17% dintre utilizatorii serviciilor bancare.
Conform studiului, procesul de alegere a bancii de catre o persoana este determinat, mai degraba, de factori perceptuali de tipul: incredere sau amabilitate si intr-o proportie mai scazuta de oferta efectiva a bancii.
Aproape jumatate (48%) dintre utilizatorii serviciilor de banking din Romania declara ca nu ii nemultumeste nimic cu privire la relatia pe care o au cu banca. In mod paradoxal, cu toate ca se declara multumiti per total de serviciile bancare, dar si de aspecte mai specifice ale colaborarii cu bancile, oamenii tind sa mentina o distanta fata de aceste institutii si recepteaza serviciile lor ca fiind doar in favoarea bancilor si nu a clientilor.
Dintre bancile prezente pe piata din Romania, BCR se bucura de cea mai ridicata notorietate – 34%. Aceasta este urmata de BRD, mentionata de 18% dintre respondenti, Banca Transilvania – 13%, Raiffeisen Bank – 11%, Bancpost – 5% si ING – 5%. Restul bancilor au fost mentionate de sub 5% dintre respondenti.