Editura Brandbuilders
Colectia Marketing&Advertising
Pret 35 lei
Titlu original: Retail Success
Cartea intr-un minut:
Pentru a supravietui intr-o piata foarte competitiva si dinamica, managerii de magazine cauta in permanenta raspunsuri la cateva intrebari.Gasesc clientii tot ceea ce cautau in momentul in care au intrat in magazin? Cat la suta din oportunitatile de vanzare sunt imbunatatite? A fost experienta la cumparaturi confortabila si placuta pentru a-l determina pe client sa revina? Cartea Retail success vorbeste despre diferentiere, valorificarea oportunitatilor de vanzare, imbunatatirea permanenta a ofertei si formarea angajatilor.
Cronica DailyBusiness
O modalitate de a crea magazine diferentiate este aceea de a oferi periodic marfuri unice si interesante. Diferentierea se obtine si prin crearea unor medii dinamice din punct de vedere vizual, prin schimbarea a ceea ce asteapta consumatorii de la experienta de shopping. Magazinele vor fi personalizate, moderne si, mai ales, memorabile.
Modul de prezentare trebuie sa fie atragator, spatiile de expunere sa fie intotdeauna pline, ordonate, curate si organizate, personalul sa fie prietenos. Rezultatul va consta in loialitatea clientilor. „Cei mai buni comercianti fac in mod constant experimente si ajustari privind aspectul magazinului si amplasarea marfurilor”, spune George Whalin.
Retailerii, constienti de importanta relatiei pe care o au cu consumatorii pentru succesul pe termen lung al afacerii, urmaresc cat de des cumpara si cat de mult cheltuiesc acestia, stiu de ce au ales magazinul lor si nu pe cel al concurentilor. De asemenea, ei stiu cati clienti inceteaza sa cumpere in fiecare an din magazinul lor si de ce, stiu de ce clientii se opresc in magazinul lor, unde sunt noii clienti si ce trebuie sa faca pentru a-i fideliza. Un bun retailer cunoaste care sunt punctele tari si cele slabe pe care le are in ochii clientilor sai.
O alta strategie la care recurg retailerii este marirea numarului de clienti, nu doar de tranzactii. Un comerciant trebuie sa stie despre clientii lui ce gusturi, interese, obiceiuri au, cu ce se ocupa, etc. Importanta culegerii informatiilor legate de fiecare client in parte este capitala pentru a-i fideliza si a asigura cresterea afacerii.
O alta cale de a crea o relatie cu clientii este utilizarea cercetarii dezvoltand un program de intervievare a clientilor cand acestia intra sau ies din magazin, pentru a intelege modalitatea in care ei isi fac cumparaturile.
Exista cateva modalitati de utilizare a camerelor de supraveghere ca instrument de cercetare, deoarece prin fixarea acestora se observa cat timp petrec clientii in magazin, ce raioane viziteaza si daca sunt ajutati de un vanzator.
Exista o legatura directa intre numarul de clienti care intra zilnic pe usa si numarul de vanzari realizate, de aceea retailerii cheltuiesc sume imense pentru a-si amplasa magazinele in cadrul mall-urilor, pentru a proiecta magazine care sa uimeasca clientii, pentru marketing si campanii promotionale.
Asteptarile unui client cu venituri mai mari decat media sunt acelea de a gasi o gama larga de produse. Pe acest tip de cumparator il intereseaza calitatea, nu exclusiv pretul, el doreste sa poata returna produsul fara mare bataie de cap, sa achite produsele intr-un mod rapid si placut, sa intalneasca vanzatori competenti in magazinele de specialitati. Acest client isi face cumparaturile din magazinele cu care are o relatie stabila si care indeplinesc ceea ce promit in reclame.
Calea cea mai rapida de a face ca vanzarile magazinului sa creasca, iar profitul sa fie maxim, incepe cu invatarea angajatilor cum ar trebui sa se comporte in servirea clientilor. Un magazin va arata asa cum este directorul.
Un director bun transmite mesajul cu o eficienta deosebita, inspira incredere si inoculeaza incredere in sine, asteapta multe de la oamenii lui, face delegari de autoritate si de responsabilitate, este organizat si axat pe detalii, este constient de problemele urgente si este orientat spre vanzari.
El are capacitatea de a-si deschide mintea si de a explora alternative in scopul vanzarii mai multor produse, de a dezvolta si manageria afacerea si de a conduce oamenii. Mediul de lucru ar trebui sa incurajeze inovatia si ideile, chiar daca acestea nu par realizabile.