„Visa Europe a fost informata de probabilitatea unei brese de securitate in baza de date a unui procesator din Europa. S-a deschis o ancheta in acest sens si lucram indeaproape cu bancile pentru a ne asigura ca posesorii de card sunt protejati”, a declarat Catalin Cretu, director general pe Romania al Visa Europe.
El a adaugat ca, intrucat ancheta este in curs de desfasurare, nu poate oferi mai multe informatii in acest moment.
„In cazuri ca acesta, rolul nostru este de a sprijini investigatia derulata si de a proteja detinatorii de carduri. [b]Posesorii de carduri trebuie sa fie atenti la conturile lor[/b] si sa raporteze bancii emitente orice activitate suspecta sau neobisnuita”, a spus seful Visa.
Acesta a precizat ca posesorii de carduri care sunt [b]victime inocente ale fraudei isi vor primi banii inapoi[/b], in conformitate cu termenii si conditiile bancii care le-a emis cardul.
Prima institutie financiara care a anuntat ca a luat masuri in urma acestei posibile fraude este CEC Bank, care a decis sa [url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-finante-banci/cardurile-mai-multor-clienti-ai-cec-bank-au-fost-blocate-71789/]blocheze o parte din cardurile emise[/url]. Pentru a preveni eventuale pierderi financiare, banca va re-emite cardurile si codurile PIN ale acestora.
Banca a precizat ca a primit sesizari oficiale conform carora informatiile aferente unui numar de carduri emise de institutii financiare din Romania si din strainatate au fost posibil compromise la nivelul unei baze de date internationale.
[b]ARB nu se asteapta sa fie
afectati clientii bancilor[/b]
Asociatia Romana a Bancilor (ARB) a anuntat ca a fost sesizata ca unele
banci au fost avertizate ca o posibila bresa de securitate la un procesator
european ar fi condus la dezvaluirea unor informatii legate de tranzactiile
efectuate cu unele carduri.
„Conform Comisiei de Carduri din cadrul ARB, [b]nu ne asteptam ca
posesorii de carduri sa fie afectati[/b]. Daca se constata tranzactii suspecte,
clientii trebuie sa se adreseze bancilor emitente pentru clarificarea
suspiciunilor”, se arata in comunicatul Asociatiei.
Departamentele de monitorizare a fraudei din cadrul bancilor au luat masuri
pentru depistarea eventualelor incidente si urmaresc cu atentie tranzactiile
efectuate pe carduri, disponibilitatile banesti ale clientilor fiind in siguranta,
se mai arata in document.