Termenul limita pentru depunerea
acestei garantii era vineri, 4 octombrie.
Conform Hotararii
pentru aprobarea conditiilor principale ale contractului de vanzare
de actiuni intre stat, prin Ministerul Transporturilor, si Societatea
Comerciala Grup Feroviar Roman, vanzatorul, cumparatorul si un agent
escrow trebuia sa incheie, in termen de 30 de zile de la data
semnarii contractului de vanzare de actiuni (2 septembrie), un
contract escrow avand ca obiect, in principal, plata de catre
cumparator a sumei de 90,498 milioane lei, reprezentand 10% din
pretul de cumparare, in termen de doua zile lucratoare de la
incheierea contractului de escrow.
Modalitatea de plata a
pretului de cumparare a pachetului de 51% din capitalul social al CFR
Marfa, de 904,98 milioane lei, este plata integrala, la data
finalizarii, si consta in incasarea de catre vanzator de la
cumparator a urmatoarelor sume de bani: echivalentul in lei al sumei
de 10 milioane euro, constituita de cumparator cu titlu de garantie
de participare; suma de 90,498 milioane lei, reprezentand fondurile
din contul escrow si diferenta de pret pana la concurenta pretului de
cumparare oferit.
Finalizarea vanzarii-cumpararii pachetului
de actiuni, constand in plata pretului de cumparare si in transferul
titlului de proprietate asupra pachetului de actiuni ce face obiectul
vanzarii-cumpararii, era conditionata de semnarea contractului de
escrow si depozitarea de catre cumparator a sumei de 90,498 milioane
lei in contul escrow.
Daca finalizarea nu a avut loc,
independent de orice culpa a cumparatorului, intr-o perioada de 60 de
zile calendaristice de la data intrarii in vigoare a HG (14 august
2013), contractul se desfiinteaza de plin drept, fara a mai fi
necesara punerea in intarziere, fara orice alta formalitate
prealabila si fara interventia instantei.
Grup Feroviar Roman
(GFR) a depus legal si notificarea la Consiliul Concurentei pentru a
solicita aprobarea achizitiei CFR Marfa, a anuntat, la inceputul
acestei saptamani, Bogdan Chiritoiu.
“GFR a depus legal
notificarea. A transmis si o serie de completari, respectiv anexele
(la contractul de privatizare, care lipseau din dosarul depus
saptamana trecuta – n.r.). Mai are o serie de precizari de transmis,
in special referitoare la definirea pietelor”, a afirmat
Chiritoiu.
Declaratiile sefului autoritatii nationale de
concurenta vin dupa ce, saptamana trecuta, GFR a depus o serie de
acte la Consiliul Concurentei, insa notificarea nu era completa,
intrucat lipseau anexele la contractul de privatizare.
Termenul
pana la care Consiliul Concurentei trebuie sa dea un raspuns este de
cinci luni de la primirea documentatiei complete.
Compania
Grup Feroviar Roman a fost declarata pe 20 iunie 2013 castigatoare a
competitiei pentru privatizarea CFR Marfa, iar contractul de
vanzare-cumparare a pachetului de 51% din capitalul social al
societatii catre societatea comerciala Grup Feroviar Roman a fost
semnat in data de 2 septembrie 2013.
Pretul oferit de GFR a
fost de 202 milioane de euro. in plus, GFR si-a asumat investitii de
aproximativ 900 milioane de lei la CFR Marfa.
Grup Feroviar
Roman este o societate cu capital social integral privat, care
presteaza servicii de transport feroviar de marfuri si servicii
conexe transportului feroviar. GFR face parte din grupul de firme
Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica.
GFR
exploateaza un parc de 8.000 de vagoane si 260 de locomotive. in
asociere cu CFR Marfa in societatea Rolling Stock, GFR a inregistrat,
in 2012, un profit de 4,5 milioane euro.