Reprezentantii companiei britanice Air Claims Service, societate de evaluare si lichidare de daune aviatice desemnata de reasiguratori, au realizat impreuna cu reprezentantii Astra-Uniqa si oficialii Tarom o prima evaluare a gradului de avariere a aeronavei, pe 2 si 3 ianuarie 2008, se arata in comunicatul transmis joi de Astra-Uniqa.
In urma acestei evaluari, se va realiza raportul de dimensionare a nivelului pagubelor produse aeronavei, urmand ca in baza acestuia sa se stabileasca urmatoarele etape ale procesului de despagubire, potrivit datelor companiei.
In accidentul de pe pista aeroportului international Henri Coanda Bucuresti din 30 decembrie 2007, a fost implicata aeronava Tarom Boeing 737- 300, asigurata de compania Astra-Uniqa. Aceasta a devenit asigurator al flotei Tarom prin castigarea licitatiei publice finalizate in martie 2007. Aeronava a fost avariata dupa ce a lovit o masina aflata pe pista.
Astra-Uniqa furnizeaza pentru aeronavele civile Tarom polita Casco (inclusiv piese de schimb si echipamente) pentru toate riscurile si polita de asigurare de raspundere (raspunderi legale generale ale liniilor aeriene fata de terti, terte aeronave, pasageri, bagaj, cargo, posta inclusiv raspundere pentru produse si operatori, hangar sau amplasament).
Contractele de asigurare de aviatie sunt reasigurate cu reasiguratori internationali, conform practicilor si procedurilor de asigurare avand in vedere riscurile deosebite si valorile mari implicate.
Global Aerospace Underwrinting Managers (GAUM), liderul de reasigurare al Tarom, impreuna cu alti peste 20 de reasiguratori internationali specializati in riscuri aviatice, au preluat in totalitate riscurile politei de asigurare pentru aeronavele companiei Tarom. GAUM este alcatuit din National Indemnity/ Berkshire Hathaway, Munich Re/Great Lakes, Tokio Marine, Mitsui Sumitomo.