Criteriile luate in calcul pentru ierarhizarea soselelor mentionate de reprezentantii companiilor au fost starea asfaltului si importanta economica.
Cea mai proasta sosea din Romania este Centura Bucuresti. Centura ocolitoare a Capitalei are o importanta economica semnificativa datorita facilitarii accesului fluxului de marfuri inspre si dinspre cel mai mare oras al Romaniei.
Pe locul 2 se plaseaza drumul national Oradea-Deva-Targu Jiu, care face legatura intre orase importante din vestul si sudul Romaniei.
[img=666][/img]
Podiumul clasamentului este completat de Pitesti-Campulung, drum greu practicabil pe unele portiuni si care, de asemenea, leaga orase dezvoltate din punct de vedere industrial.
Principalul drum din vestul tarii, Arad-Oradea-Satu Mare, se plaseaza pe locul 4 in topul celor mai proaste sosele din Romania. Acest drum este unul din principalele cai de acces catre Occident.
Urmatoarea clasata este tot o sosea din vestul tarii, respectiv Drobeta Turnu Severin-Timisoara. Pe locul 6 se situeaza drumul national Cluj-Reghin-Piatra Neamt, ce face legatura intre Transilvania si Moldova.
Drumul national Satu Mare-Baia Mare-Dej, plasat pe pozitia a 7-a, este de asemenea o sosea importanta, intrucat face legatura cu vestul Europei.
Soseaua Gaesti-Fieni-Sinaia se claseaza pe locul 8 si face legatura intre orase dezvoltate industrial, fiind parcursa de vehicule cu tonaj mare. In aceeasi categorie se afla si ocupanta locului 9, soseaua Slatina-Valcea.
Pe ultimul loc se situeaza drumul Petrosani-Targu Jiu, Valea Jiului fiind una din principalele cai de traversare a Carpatilor Meridionali.
Clasamentul intocmit de DailyBusiness.ro a fost realizat pe baza mentiunilor Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR), Interbrands si Atlassib.
UNTRR este o organizatie profesionala si patronala, fondata in 1990, care a inregistrat de la infiintare pana in prezent 13.000 de membri.
Centura Bucuresti este considerata de UNTRR cea mai proasta sosea din tara], tinand cont si de importanta economica a acesteia.
[dbvideo=425]
Pe locul 2 in clasamentul realizat de firmele de transport membre UNTRR se plaseaza drumul national Pitesti-Campulung, urmat de Severin-Lugoj.
Drumul national Campulung Moldovenesc – Bistrita, cu probleme in special pe portiunea pasul Ticuta, se plaseaza pe locul 4, urmat de drumul Satu Mare – Carei – Oradea.
Pe locul 6 in topul UNTRR se situeaza Valea Jiului, intre Petrosani-Targul Jiu.
Urmatoarea in clasamentul transportatorilor este Autostrada Bucuresti-Pitesti.
Pe locul 8, transportatorii au mentionat toate podurile peste principalele artere rutiere care nu sunt sunt revizuite si trebuie aduse la standard european, de exemplu Podul Oituz.
Soseaua Arad-Oradea se situeaza pe penultimul loc in clasamentul UNTRR, urmata de Marghita – Zalau.
Reprezentantii Interbrands, cea mai mare companie de distributie din Romania, au realizat la randul lor un top al celor mai proaste 10 sosele din Romania, in care au acordat nota 0 pentru cea mai proasta si 10 pentru cea mai buna.
Fruntase in clasamentul Interbrands, cu doar 2 puncte, sunt soselele Oradea-Deva-Targu Jiu], respectiv Arad-Oradea-Satu Mare.
Pe locurile urmatoare in top, cu un punctaj de 3 puncte fiecare, se afla drumurile Satu Mare-Baia Mare-Dej, Pitesti-Campulung-Brasov si Gaiesti-Fieni-Sinaia.
Soselele Drobeta Turnu Severin-Timisoara si Cluj-Reghin-Piatra Neamt sunt intr-o stare mai buna, cu cate 5 puncte fiecare.
Mai multe puncte, respectiv cate 6 fiecare, au obtinut de la Interbrands soselele Slatina-Ramnicu Valcea, Brasov-Gheorgheni si Autostrada Bucuresti-Pitesti.
„Restul se pot incadra cu indulgenta in nota 8”, au mentionat reprezentantii Interbrands.
[img=669][/img]
Desi are gropi la kilometrul 45, Autostrada Bucuresti-Pitesti (A1) este una din cele mai bune sosele din Romania, intrucat permite deplasarea cu 120 km/ora.
Interbrands a incheiat anul 2008 cu o cifra de afaceri de aproape 800 mil. lei (220 mil. euro) si o pierdere de 7 mil. lei (2 mil. euro).
Daniel Micu, directorul general al companiei de transport pasageri Atlassib, a mentionat printre cele mai proaste drumuri din Romania, intr-o ordine aleatoare, tronsoanele Lugoj-Ilia, Ramnicu Valcea – Pitesti, Iernut-Medias, Targoviste-Ploiesti si Reghin – Piatra Neamt.
Firma sibiana Atlassib este controlata de omul de afaceri Iliea Carabulea si a incheiat anul 2008 cu o cifra de afaceri de 285 mil. lei (77 mil. euro) si un profit brut de 20 mil. lei (5,5 mil. euro).
Reprezentantii companiei de transport si logistica Gefco Romania au evidentiat defectiunile ivite pe soseaua Ramnicu Valcea – Pitesti.
Gefco a inregistrat in 2008 o cifra de afaceri de 86 mil. lei (23 mil. euro) si un profit brut de 5 mil. lei (1,3 mil. euro).
Contactati de DailyBusiness.ro, reprezentantii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri (CNADNR) nu au raspuns pana la publicarea articolului.