Noile tramvaie Astra Imperio ar putea intra în circulaţie începând cu luna noiembrie, pe linia 41, a anunţat, joi, directorul general al Societăţii de Transport Bucureşti (STB), Adrian Criţ. Modelul nou de tramvai este produs în România, la fabrica Astra Vagoane Călători Arad. Acesta are o lungime de 36 de metri și are o capacitate totală de 322 de locuri, dintre care pe scaune sunt 56 de locuri. Tramvaiele vor pune la dispoziție și fotolii rulante și landouri pentru copii.
„Aş expune un punct de vedere vizavi de transportul public local, pentru că dacă luăm în considerare expoziţia de astăzi şi ceea ce urmează în următoarele zece zile, cred că de bun augur şi chiar şi cu participarea Camerei de Comerţ şi Industrie a României, ar fi o expoziţie care ar trebui să vizeze transportul public din România. Pe de altă parte, aş dori să evidenţiez ceea ce se întâmplă în momentul de faţă în transportul public din Capitală.
Alte articole: O nouă decizie pentru români. Ce se întâmplă cu trusa de prim–ajutor
Aşa cum probabil aţi observat, la intrarea în clădire, în faţă, este expus noul tramvai Imperio, care va circula probabil începând de luna viitoare pe linia 41. Discutăm de un proiect cu o valoare de 890 milioane de lei, plus TVA. Este vorba despre o sută de tramvaie care vor circula în Bucureşti”, declara directorul STB
Acest model este dotat cu echipament de climatizare destinat asigurării aerului condiționat și al încălzirii atât în salonul de călători, cât și la postul de conducere. De asemenea, acest model are cinci uși duble, cu sisteme antistrivire, pentru a fi asigurat transferul ușor al călătorilor la urcare și la coborâre.
Slaonul de călători va fi iluminat în tehnologie LED, sistem de informare vizuală şi auditivă în tehnologie LED/LCD, afişaje de traseu exterioare şi indicatoare pentru avizare staţii cu LED-uri, monitoare extrawide pentru afişarea traseului şi a staţiilor, respectiv Wi-Fi gratuit pentru călători.
În plus, tramvaiele beneficiază de sistem ticketing şi sistem POS de achiziţionare a cardului direct în tramvai, alături de un sistem de recuperare a energiei la frânare, sistem de supraveghere video 24/24 şi sistem de numărare a călătorilor. Ca noutate, călătorii vor avea posibilitatea transportării bicicletelor printr-un sistem de prindere şi fixare rabatabil, care să nu ocupe spaţiul destinat celorlalţi utilizatori atunci când nu este folosit.
Potrivit sursei citate, la acest moment se lucrează la elaborarea studiilor de oportunitate pentru achiziţia a încă 200 de tramvaie, dintre care 20 bi-direcţionale.
„Bucureştiul o să beneficieze de o sută de troleibuze, cu o valoare de 325 milioane de lei, plus TVA, respectiv de autobuze electrice de 12 metri, cu o valoare de peste 300 milioane de lei. Aş vrea să spun, în premieră, şi faptul că se lucrează în momentul de faţă la Studiile de oportunitate, împreună cu Asociaţia Metropolitană de Transport Bucureşti-Ilfov şi cu Primăria Municipiului Bucureşti pentru achiziţia a încă 200 de tramvaie, dintre care 100 de tramvaie de 36 de metri şi 100 de tramvaie de 27 de metri, dintre acestea 20 fiind bi-direcţionale.”, a adăugat Criț
Șeful STB a afirmat că vor fi accesate fonduri și prin PNRR, iar Consiliul General a aprobat deja anumite finațări. Mai multe stații STB vor fi dotate cu panouri fotovoltaice.
„Mai mult, prin PNRR există, deja, o hotărâre de Consiliu General pentru finanţarea a 22 de troleibuze şi o parte din depourile şi autobazele STB vor fi dotate cu panouri fotovoltaice. Vreau să mai evidenţiez faptul că transportul public în Capitală a devenit unul mai comod, mai plăcut de utilizat. Starea de curăţenie este alta. În momentul de faţă beneficiem de aplicaţii moderne şi aşa cum aţi văzut în ultima perioadă, e vorba despre aplicaţia YouthTB, care se adresează tinerilor şi InfoTB, care oferă acces tuturor utilizatorilor pentru verificarea perioadei şi a timpului în care ajunge vehiculul staţie”, a susţinut şeful STB, citat de Agerpres.