Începând cu 15 decembrie 2024, odată cu intrarea în vigoare a noului Mers al Trenurilor 2024-2025, biletele de tren vor înregistra o majorare de 4,6%, actualizate cu inflația. Aceste creșteri de preț vor afecta diverse tipuri de bilete și abonamente de transport feroviar, ceea ce va face ca acest mijloc de transport să devină tot mai costisitor pentru mulți români, ridicând întrebarea dacă va deveni un lux accesibil doar unor categorii restrânse de persoane, potrivit bugetul.ro.
Te-ar mai putea interesa și: Primul tren electric inaugurat după 20 de ani s-a stricat deja după prima cursă. Garnitura Alstom nu a mai plecat joi din Gara de Nord
foto: tren
Una dintre cele mai semnificative scumpiri va afecta abonamentele pentru zona metropolitană București, care vor crește începând din 15 decembrie 2024. De exemplu, abonamentul de 3 ore va costa acum 12,5 lei, cu 50 de bani mai mult decât până acum. Abonamentul pe 24 de ore va ajunge la 22 de lei, în creștere cu un leu față de prețul actual de 21 de lei.
Cel mai mare salt se va înregistra în cazul abonamentului de 72 de ore, care va ajunge la 63 de lei, o majorare de 3 lei față de prețul anterior de 60 de lei. Alte abonamente, cum ar fi cel de 7 zile, vor trece de la 125 la 131 de lei, iar abonamentele pe 15 zile vor crește de la 195 la 204 lei. Abonamentele pe 30 de zile vor suferi, de asemenea, o creștere importantă, ajungând la 272 de lei, comparativ cu 260 de lei cât este în prezent.
De asemenea, o scumpire de 50 de bani va afecta și costul călătoriei până la Aeroportul Henri Coandă, care va ajunge la 6 lei, comparativ cu prețul actual de 5,5 lei.
Rezervarea unui loc pe trenurile InterCity va costa 6 lei, indiferent de clasa aleasă, iar pentru trenurile Regio și Interregio, prețul va depinde de distanța parcursă.
„Pentru a oferi accesibilitate la transportul pe calea ferată unei categorii cât mai largi de călători, oferta de transport feroviar de pasageri este adaptată cererii de piaţă atât prin optimizarea duratelor de parcurs, cât şi a programului şi capacităţii de transport, în limita resurselor disponibile. În noul plan de Mers al Trenurilor 2024-2025 vor circula zilnic în medie 1.100 de trenuri operate de CFR Călători”, se arată într-un comunicat al CFR Călători.
Pentru călătoriile în vagoane de dormit, suplimentele vor crește semnificativ. De exemplu, suplimentul pentru o cabină single va ajunge la 235,5 lei, față de 225 de lei în prezent, iar pentru o cabină cu două locuri, prețul patului va ajunge la 125,5 lei, față de 120 de lei. La vagoanele cușetă, tariful pentru un pat într-o cabină cu patru locuri va ajunge la 81,5 lei, în creștere față de 78 de lei, iar pentru o cabină cu șase locuri, prețul va ajunge la 60,5 lei, față de 58 de lei.
De asemenea, transportul bicicletelor nepliabile va fi taxat între 7,5 lei și 26 de lei, în funcție de distanța parcursă.
În ceea ce privește activitatea CFR Călători, aceasta va continua să opereze aproximativ 1.100 de trenuri zilnic până pe 13 decembrie 2025. Printre acestea, patru trenuri de pe ruta București-Brașov vor circula pe material rulant nou, ceea ce ar putea îmbunătăți confortul și siguranța pasagerilor.
Potrivit reprezentanților CFR Călători, noul plan de Mers al Trenurilor va fi adaptat cerințelor pieței și va include optimizarea duratei de parcurs și a programului de transport, precum și îmbunătățirea capacității de transport, având în vedere resursele disponibile. Astfel, în ciuda creșterii prețurilor, autoritățile speră să păstreze accesibilitatea transportului feroviar pentru o gamă largă de călători.
Te-ar mai putea interesa și: Restaurantul din Europa unde nu există niciun chelner. Mâncarea vine pe un trenuleț electric, ce se întinde pe o șină de 600 de metri