In data de 29 mai
2013, Tribunalul Bucuresti – Sectia a VI-a Civila a respins recursul
declarat de catre banca impotriva sentintei pronuntate in dosarul
1436/300/2012, de catre Judecatoria Sector 2. Prin aceasta sentinta
erau acordate clientului daune morale in cuantum de 1000 CHF (franci
elvetieni), pentru prejudiciile suferite ca urmare a incalcarii Legii
193/2000 (privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre
comercianti si consumatori).
Consumatorul din acest dosar a fost
reprezentat de catre avocat Avram Codrut.
In urma respingerii
recursului, a fost mentinuta solutia instantei de fond, care a
devenit astfel irevocabila, in care au fost constatate nule absolut
clauzele privind: comisionul de risc redenumit
ulterior comision de administrare credit, modificarea unilaterala de
catre banca a nivelului dobanzii creditului, declararea scadentei
anticipate fara a se specifica motivul, perceperea de sume de bani
suplimentare neprevazute in contract.
Banca a fost
obligata sa returneze toate sumele incasate in contul acestor
comisioane din momentul incheierii contractului si pana la zi, la
care se adauga dobanda legala si sa nu mai incaseze aceste sume
pentru viitor.
„S-a retinut ca
banca, profitand de starea de nevoie in
care s-a aflat consumatorul, a stipulat clauze abuzive in contractul
incheiat cu acesta, obtinand sume de bani ca urmare a nerespectarii
dispozitiilor Legii nr. 193/2000, iar apoi a modificat unilateral
conventia, ca a existat un prejudiciu moral cert si nereparat, ca
aceasta a incalcat deliberat dispozitiile legale si ca a existat o
legatura de cauzalitate intre fapta ilicita
a recurentei si prejudiciu”, a spus avocatul.
Acesta noua hotarare a Tribunalului
Bucuresti vine sa confirme solutiile pronuntate anterior de catre
aceeasi instanta in data de 15 aprilie 2013, in alte trei dosare
similare, prin care se acordau consumatorilor daune morale.
Tot in aceasta
saptamana, in data de 27 mai 2013, au fost poprite conturile Volksbank Romania pentru executarea silita a unei creante de
19.000 franci elvetieni, pe care banca o avea fata de alti
consumatori, reprezentati de catre avocat
Avram Codrut. Aceasta suma reprezinta
comisionul de risc, redenumit comision de administrare perceput in
mod abuziv, la care se adauga dobanda legala. Banca a refuzat sa dea
curs cererii clienti
.
In ultimii ani, in
urma OUG 50/2010, mai multi clienti ai bancilor din Romania s-au
plans de clauzele abuzive introduse in contractele de creditare.
Astfel, mai multe banci au fost date in judecata, printre care si
BCR, OTP Bank, Credit Europe Bank.
Citeste
si:
Razboiul dintre Volksbank
si clienti continua
Volksbank
plateste daune morale pentru clauzele abuzive
BCR,
obligata de instanta sa restituie comisioanele incasate abuziv