Total Advisor Insurance Broker a devenit Otto Broker de Asigurare la inceputul lui decembrie, in cadrul unui proces de rebranding ce a inceput in primavara anului trecut si se va intinde pana la jumatatea anului acesta si care implica o investitie neta de peste 100.000 euro.
DailyBusiness.ro: Care sunt motivele pentru care Total Advisor si-a schimbat numele?
Marius Tudor: In primul rand, a fost dorinta de a face mai mult business pe partea de retail si pentru asta ai nevoie de un brand mult mai puternic, dar si mai prietenos fata de clienti. In acelasi timp, am vrut sa ne diferentiem fata de concurenta prin imagine si atitudine. Totodata, am simtit ca ne-am maturizat in 7 ani de activitate si era nevoie de o schimbare.
DB: Ce mai presupune acest proces, pe langa schimbarea numelui?
MT: Ne-am schimbat si logo-ul, identitatea vizuala in general. Ne-am revizuit si modul in care vrem sa abordam piata pe viitor. Tot ce tine de schimbarea publica a identitatii vizuale, pe de o parte, si insusirea noii marci de catre oamenii din companie, pe de alta parte, s-a indeplinit. Am impartit activitatea companiei in corporate si retail, am facut traininguri si workshop-uri. In cat timp vom reusi sa comunicam deplin in piata noua noastra identitate? Nu putem da un deadline exact, aceste lucruri vin pe parcurs. Anul acesta, oricum.
DB: Cum s-au situat afacerile companiei la sfarsitul lui 2008?
MT: Estimam o crestere de 50%, atat pentru cifra de afaceri, cat si pentru valoarea primelor intermediate de companie. Astfel, Otto Broker ar putea ajunge in 2008 la prime de peste 4 milioane euro si o cifra de afaceri (venituri din comisioane) de circa 1 milion euro. Printre factorii care au determinat aceasta evolutie se numara majorarea numarului de clienti si cresterea organica.
DB: Cu cat estimati ca vor creste afacerile companiei in 2009?
MT: Avand in vedere contextul, cresterea va fi mai mica decat anul trecut, probabil de circa 25%, atat pentru venituri, cat si pentru primele intermediate, acestea fiind direct proportionale.
DB: Ce tipuri de asigurari intermediati?
MT: Orice produs, atat pe asigurarile generale, cat si pe cele de viata. Segmentul auto (RCA si Casco) predomina pe partea de retail, alaturi de asigurarile de locuinte. Noi incercam insa sa adaugam si o componenta puternica de asigurari de viata si de sanatate. Pe corporate avem destul de mult property – cladiri si bunuri ale persoanelor juridice. Asigurarile de raspunderi au si ele o pondere importanta – raspunderea civila legala fata de terti, raspunderea chiriasului fata de proprietar, a angajatorului si altele. Pe viitor vrem sa dezvoltam si liniile financiare, insemnand asigurarile de credit comercial, garantiile de plata, datorita potentialului din piata.
DB: Cu ce companii de asigurari colaborati?
MT: Cu majoritatea – Allianz-Tiriac, Generali, Asiban, Omniasig, Unita, AIG, EuroIns, Credit Europe Asigurari, Asito Kapital, Ardaf, BCR Asigurari, BT Asigurari, Roumanie Assurance International (RAI) si altele. Avem de asemenea acces si la pietele internationale, in cazul in care o solutie nu poate fi gasita pe plan local.
DB: Exista o preferinta a clientilor pentru un anumit asigurator?
MT: Pe Casco, clientii se impart in doua categorii: cei care vor cel mai mic pret, indiferent de numele asiguratorului, opteaza pentru acele companii unde oferta financiara este cea mai avantajoasa. Cei care vor calitate iau in calcul, pe langa pret, si alte aspecte cum ar fi fransizele, decontarea directa cu unitatile service, reputatia si brandul asiguratorului.
DB: Care au fost cele mai importante evenimente de pe piata brokerajului in asigurari, in 2008?
MT: Am „serbat” atingerea pragului de prime intermediate de 30% din intreaga piata de asigurari. Acest lucru a demonstrat ca brokerajul are un cuvant puternic in piata si pe viitor se va face si mai bine simtit. De asemenea, Uniunea Nationala a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania (UNSICAR) a depasit limita de 90 de membri, de la aproximatix 70 in 2007. Un lucru benefic a fost si faptul ca brokerii si-au castigat dreptul de a intermedia si pensii private, asa cum era firesc.
DB: Ce parere aveti despre decizia Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) de a plafona comisioanele asigurarilor RCA la 15%?
MT: Din punctul nostru de vedere, acesta este un aspect negativ pentru piata de asigurari din Romania, care ar trebui sa fie una pe deplin libera si concurentiala. Nu ni s-a parut nici justificata, nici tocmai legala aceasta masura. Acesta lucru a distras cumva atentia de la problemele reale si mult mai mari ale pietei de RCA din Romania, cum ar fi modul in care este calculat tariful, ce nu ar fi trebuit sa ramana atat de mult sub cel mai mic tarif din Uniunea Europeana.
DB: Cu cat au crescut tarifele la asigurarile auto pentru 2009?
MT: La RCA, pentru masinile cu cilindree mai mica – de pana la 1,4 litri – au fost cresteri si de 40-50% la unii asiguratori. Pe aceste segmente s-a inregistrat daunalitatea cea mai mare. Pe Casco nu s-au anuntat inca majorari semnificative.
DB: Cu cat a crescut piata brokerajului de asigurari?
MT: Pentru 2008 estimez o crestere intre 30% si 40%, asemanatoare celei de anul anterior.
DB: Dar in 2009?
MT: Este clar ca va fi o crestere mai mica. Probabil de 20-25%, avand in vedere ca intreaga piata a asigurarilor se estimeaza ca va scadea cu 10%. Decizia CSA s-ar putea sa afecteze volumul veniturilor, in special la acele companii care au o pondere foarte mare de RCA, dar noi speram ca in cursul anului 2009 aceasta decizie va fi invalidata.