Directorul general al CNACN, Daniel Georgescu, a afirmat ca
proiectul urmareste cresterea gradului de functionare si siguranta a ecluzelor,
eficientizarea activitatii companiei ca urmare a scaderii costurilor de
exploatare, avand in vedere ca echipamentele si instalatiile sunt depasite
tehnologic si au durata de viata expirata, fiind construite in perioada
1975-1984, marirea capacitatii de trafic naval pe canalele navigabile si
eficientizarea activitatii companiei pe fondul scaderii costurilor de
exploatare.
„Durata de realizare a proiectului, in valoare de 180 de milioane de euro,
finantat din fonduri europene in proportie de 98%, este de 54 de luni, din care
sase luni de proiectare si 48 de luni pentru executie, intreaga antrepriza
fiind gestionata de asocierea intre companiile Romenergo SA Bucuresti (lider de
asociere), Utilnavorep SA Constanta, DSD Noell GmbH Wurzburg, Argos SA Constanta
si UTI Grup SA Bucuresti”, a subliniat Georgescu.
De asemenea, directorul general al CNACN a mai declarat ca lucrarile de
modernizare a celor trei ecluze duble de pe Canalul Dunare-Marea Neagra, de la
Cernavoda, Agigea si Ovidiu, vor fi efectuate etapizat pe cate un fir de
tranzitare, fara a fi afectata navigatia.
„Pe parcursul celor 48 de luni de executie a proiectului vor fi confectionate
si inlocuite cele sase porti plane din amonte si cele 12 porti pereche
buscante, de serviciu, ce deservesc ecluzele din aval, cantitatea totala de
tabla debitata si sudata de compania germana DSD Noell depasind 2.100 de tone”,
a subliniat directorul general, Daniel Georgescu.
„De asemenea, vor fi inlocuite toate echipamentele
auxiliare ale ecluzelor, pompele de epuisment (pentru golirea sasului
ecluzelor), cele trei grupuri diesel-generatoare de cate 650 KWA, va fi refacut
sistemul de iluminare interioara si exterioara a ecluzelor, vor fi renovate camerele
tehnologice ale ecluzelor si vor fi inlocuite instalatiile PSI, de alimentare
cu energie electrica si TVCI (televiziune cu circuit inchis), de automatizare
pentru operarea ecluzelor si de sesizare a prezentei navelor in ecluze”, a
adaugat el, citata de Agerpres.
Georgescu a subliniat ca, din pacate, evaluatorul
proiectului nu a aprobat si modernizarea rcluzei Navodari, considerand, din
datele de exploatare ca nu se justifica realizarea si amortizarea investitiei.