Administratia
Canalului Siret-Baragan, care va functiona ca regie autonoma, va avea
in atributii sa contracteze servicii de consultanta de specialitate,
sa cumpere utilajele, instalatiile si echipamentele, sa efectueze
receptia lucrarilor si, ulterior, sa asigure exploatarea si
intretinerea canalului.
Noua entitate a fost infiintata
printr-un proiect de lege adoptat, marti, de Guvern, care trebuie
aprobat si de Parlament. Guvernul considera ca astfel „sunt
create conditiile” pentru redeschiderea lucrarilor la Canalul
Siret-Baragan si arata ca, prin realizarea canalului, este estimata
obtinerea unor sporuri de recolta cu o valoare anuala de circa 120
milioane euro.
Proiectul pentru realizarea canalului
Siret-Baragan a fost aprobat in 1988, de Consiliul de Ministri, dar a
fost oprit in lipsa fondurilor dupa construirea a doar sase kilometri
dintr-un total de 190 kilometri prevazuti, scrie Mediafax.
Construirea
canalului va aduce beneficii economice pe trei planuri: asigurarea
apei pentru irigatii in Baragan, reducerea riscului
producerii de inundatii in lunca Siretului si utilizarea sa
ca ruta pentru transportul naval de marfuri.