Euroins nu a achitat reparatiile
autovehiculelor asigurate catre unitatea service, societatea de
asigurari figurand cu plati neachitate catre atelierul auto incepand
cu luna martie 2012, se arata intr-un comunicat al ASSAI.
Eforturile unitatii service si ale
ASSAI de a determina societatea Euroins sa isi achite obligatiile de
plata au fost zadarnice, promisiunile de plata date de catre
conducerea Euroins nefiind onorate pana in prezent.
Unitatea service a inceput procedura de
solicitare a insolventei societatii de asigurari Euroins Asigurari,
iar vineri, 1 februarie 2013, aceasta a notificat Comisia de
Supraveghere a Asigurarilor, institutie care urmeaza sa isi prezinte
in termen de 30 de zile avizul, care este unul consultativ.
“Pentru a
indeparta serioasele suspiciuni cu privire
la modul de functionare si autorizare a acestei societati de
asigurari, rugam Comisia de Supraveghere a Asigurarilor sa faca
public ultimul raport de control care a
avut loc in ultimele luni ale anului 2012, precum si toti indicatorii
de bonitate ai societatii Euroins”, spun
reprezentantii Asociatiei.
“Sa majorezi
pretul politelor de asigurare obligatorie (RCA), iar serviciile de
despagubire sa se deprecieze atat de abrupt, nu poate dovedi grija
fata de asigurat, ci doar grija pentru profitul actionarilor bulgari.
Consideram ca institutia de supraveghere a asigurarilor pentru a-si
indeplini cu onoare obiectivul de aparare a
drepturilor asiguratilor si promovare a stabilitatii activitatii de
asigurare in Romania, ar trebui sa dea
dovada de transparenta totala cu privire la operatiunile acestei
societati de asigurari”, a declarat
Cristian Muntean, Director ASSAI.
Asociatia
Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI) a avertizat, in
noiembrie 2012, asiguratii si pagubitii societatii de asigurari
Euroins Romania Asigurare Reasigurare SA asupra faptului ca
serviciile de despagubire ale acestei societati s-au depreciat
intr-un mod ingrijorator, aceasta societate de asigurari
inregistreaza mari
intarzieri la plata daunelor, iar situatia s-a agravat in
ultimele luni.
Ca urmare a
plangerilor din partea service-urilor auto, oficialii Comisiei de
Supraveghere a Asigurarilor (CSA) s-au intalnit pe 13 noiembrie
2012 cu reprezentantii companiei de asigurari Euroins si s-a
convenit ca asiguratorul
trebuie sa accelereze platile restante.
Urmare a discutiilor
avute, s-a convenit ca Euroins Romania S.A. sa isi majoreze capitalul
social si sa accelereze platile restante catre asigurati, pagubiti si
service-urile auto.
Ca reactie la
acuzele aduse de service-uri, Euroins Romania a anuntat ca a platit
un numar de 35.623 de dosare de dauna (din care 34.826 de dosare de
dauna auto), in primele noua luni din 2012, insemnand despagubiri in
valoare de 192,8 mil. lei, cu 63,8 mil. lei mai mult decat in
perioada similara a anului trecut si cu 3,8 mil. lei mai mult decat
in intregul an 2011.
„Imbunatatirea
serviciilor de plata a daunelor reprezinta unul dintre principalele
obiective pe care Euroins Romania le urmareste, iar cele mai recente
date reflecta rezultatele eforturilor indreptate in aceasta
directie”, a declarat atunci Mihnea Tobescu, CEO al Euroins Romania.