Serviciul de Analiza a Riscului, creat in scopul imbunatatirii practicilor de management al riscului, ofera institutiilor financiare posibilitatea de a-si compara profilurile de risc din anumite segmente de portofoliu cu cele ale concurentilor din domeniu.
Acest serviciu cuprinde date trimestriale de la bancile participante, furnizand calcule prompte, care permit fiecareia dintre acestea sa isi monitorizeze mai atent expunerea la risc, imbunatatind astfel practicile de gestionare si cuantificare a riscurilor.
„Ne-am alaturat Serviciului de Analiza a Riscului pentru a putea evalua unde ne aflam, comparativ cu alte banci concurente. Datele concurentei sunt prezentate ca o medie sau ca un agregat, nu ca o cifra specifica unei companii anume”, a declarat Henning Giesecke, chief risk officer al grupului UniCredit si membru al consiliului de conducere.
La inceputul anului 2009, Uniunea Europeana va adopta o politica de informare publica asupra datelor legate de riscurile interne, cum ar fi probabilitatea de nerambursare si pierderea in caz de nerambursare.
„Ma astept sa vedem curand o crestere considerabila a numarului de participanti din UE la baza de date. Avand in vedere conditiile actuale, este esential ca sectorul bancar sa faca apel la cele mai bune metode de masurare a riscurilor disponibile”, a declarat John Shain, presedintele AFS.
Serviciul de Analiza a Riscului este o baza de date coordonata la nivel sectorial, care permite bancilor participante sa monitorizeze si sa urmareasca parametrii cheie de masurare a riscurilor, printre care se numara clasificarea riscurilor, expunerea la riscul de nerambursare, arierat (nerambursari la scadenta /plati scadente), credite neperformante, expuneri si alti parametri de masurare a riscurilor.
De asemenea, acest serviciu ofera institutiilor participante posibilitatea de a realiza o segmentare semnificativa in conformitate cu Basel II (credit corporativ, suveran, bancar si specializat) si analize amanuntite pe: industrie, pozitie geografica, marimea tranzactiei, volumul vanzarilor clientului, garantii colaterale, produse si vechime.
Grupul UniCredit deserveste peste 40 milioane de clienti prin intermediul a circa 10.000 de unitati, care cumuleaza 180.000 de angajati. Compania isi desfasoara activitatea in urmatoarele tari: Azerbaijan, Bosnia si Hertegovina, Bulgaria, Croatia, Republica Ceha, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Kazahstan, Kirgizstan, Polonia, Romania, Rusia, Serbia, Slovacia, Slovenia, Tadjikistan, Turcia si Ucraina.