„Avem deja reactii de la unii clienti, care au ales sa-si amane investitiile”, a declarat Constantinescu, mentionand ca acestia asteapta noile modificari ale Codului Fiscal pentru a vedea daca isi mai pot permite investitiile propuse.
Constantinescu estimeaza ca masurile propuse de MFP vor duce la o scadere a apetitului clientilor pentru a se finanta, in general, mentioneaza NewsIn.
Piata de leasing din Romania este deja afectata, in conditiile in care apetitul clientilor pentru finantari a inceput sa se reduca dupa introducerea taxei de poluare si a problemelor generate de criza financiara, a aratat directorul Unicredit Leasing.
El considera ca aceste masuri ar trebui nuantate, astfel incat „sa nu impovareze firmele romanesti cu mai mult decat pot duce”, sa nu franeze dezvoltarea economiei si sa asigure venituri la bugetul de stat.
In proiectul de ordonanta de urgenta pentru rectificarea bugetara, Ministerul Finantelor Publice (MFP) propune si modificari ale Codului Fiscal. Astfel, nu se mai deduce taxa pentru achizitiile de vehicule rutiere motorizate si pentru orice achizitii de bunuri destinate vehiculelor aflate in proprietatea sau in folosinta persoanelor impozabile. Textul de modificare a codului fiscal face referire si la importul sau achizitia intracomunitara a unui vehiculul sau la obtinerea acestuia in cadrul unui contract de leasing financiar.
Exceptie fac autovehiculele utilizate in scop comercial, respectiv in vederea revanzarii, cele utilizate pentru transportul cu plata de persoane, inclusiv pentru activitatea de taxi sau pentru prestarea de servicii cu plata, inclusiv pentru inchirierea catre alte persoane, instruirea de catre scolile de soferi, transmiterea folosintei in cadrul unui contract de leasing financiar sau operational.
In cazul contractelor de leasing financiar de vehicule rutiere motorizate, in derulare la data de 1 mai 2009, se aplica prevederile mentionate pentru ratele de leasing si valoarea reziduala a acestora, prevederi care vor intra in vigoare la data de 1 mai 2009.