„Proiectul de migrare la cardurile cu cip a inceput spre sfarsitul anului trecut si previzionam cheltuieli de circa 600.000 de euro pentru 2009 si 2010, care includ costurile cu servicii de instalare si configurare, echipamente de personalizare si de criptare, licente, certificari si stocul de carduri cu cip, respectiv cantitatea care se estimeaza a fi necesara pentru doi ani, deci pana in iunie 2011”, a declarat Bejan, citat de Mediafax.
El a precizat ca suma nu include costurile cu modernizarea bancomatelor si a terminalelor electronice instalate la comercianti (POS-uri).
„UniCredit Tiriac Bank emite deja zece tipuri de carduri cu cip din iunie 2009, iar pana la sfarsitul lunii octombrie vor migra si Visa Electron si Maestro. Cele 12 produse reprezinta peste 95% din portofoliul de carduri al bancii si estimam ca vom emite doar carduri cu cip de la inceputul anului 2010”, a spus Bejan.
Acesta a preconizat ca, pana la finele acestui an, 23-24% din cardurile emise de banca vor fi cu cip, iar raportul se va majora la 70-75% in decembrie 2010.
„Ne propunem ca toate cardurile UniCredit Tiriac Bank sa migreze catre cip pana la sfarsitul anului 2011”, a mentionat Bejan.
Acesta a mai aratat ca banca vrea ca prin migrarea la tehnologia EMV sa revigoreze sentimentul de siguranta in utilizarea cardurilor, respectiv sa incurajeze clientii sa aiba incredere in plata cu cardul.
Bejan nu a furnizat date privind numarul de carduri pe care banca vrea sa il aiba in portofoliu la finele acestui an, dar a mentionat ca vor mai exista lansari de produse pentru persoanele fizice si vor fi adaugate beneficii suplimentare cardurilor pentru persoanele juridice.
UniCredit Tiriac Bank a anuntat in iulie introducerea tehnologiei bazate pe cip pentru zece tipuri de carduri de debit si de credit din portofoliul actual. Bancomatele UniCredit Tiriac Bank accepta carduri cu cip din martie 2008, iar migrarea POS-urilor la acceptarea cardurilor cu cip este in curs de desfasurare.
Banca, parte din grupul UniCredit, are in prezent circa 600.000 de clienti si o retea teritoriala formata din 245 de sucursale.