Alertele se genereaza automat pentru toate tipurile de carduri, sub forma de SMS gratuit, pentru tranzactiile catalogate cu nivel ridicat de risc, se mentioneaza in comunicat.
Pentru a beneficia de acest serviciu, clientii bancii trebuie sa se asigure ca numarul de telefon mobil exista in sistemul bancii, informatie pe care acestia o pot verifica personal printr-un apel la un numar de call center.
Cardul poate fi blocat rapid de catre posesor, in cazul in care acesta nu recunoaste tranzactia, prin apelarea numarului de telefon al call center-ului bancii, specificat in mesajul SMS, a precizat Cristian Bejan, seful departamentului carduri din cadrul bancii.
Potrivit directorului UniCredit, sistemul de notificare prin SMS face parte dintr-o serie de masuri luate scopul protejarii clientilor de fraudele prin card, mentinut de banca pana in prezent la un nivel foarte aproape de zero.
Din aceste masuri face parte si introducerea posibilitatii de schimbare a PIN-ului in caz de alerta, direct la bancomat. Banca Comerciala Romana este o alta institutie financiara care a pus acest serviciu la dispozitia clientilor proprii.