Strategia bancii, care a trecut printr-un amplu proces de integrare a jucatorilor Tiriac, HVB, UniCredit Romania si Banca di Roma, implica intrarea pe noi segmente de clienti, precum cel al pietei de masa si cel de companii mici (IMM-uri).
Totodata, banca mai vizeaza extinderea retelei teritoriale cu pana la 300 de unitati in urmatorii trei ani, de la 152 de sucursale si agentii cate avea la sfarsitul primului trimestru.
„Tinta de profit a bancii este in conformitate cu profitul de anul trecut, pentru ca miza pentru noi, in 2008, nu este neaparat cresterea profitului, ci consolidarea si implementarea noii strategii”, a declarat Rasvan Radu, presedintele executiv al UniCredit Tiriac Bank, citat de NewsIn.
El a adaugat ca principalul motor al cresterii va ramane in continuare businessul de corporate.
„Treptat, vom creste si pe celelalte segmente, in cel de consumer finance indirect, prin societatea de consumer finance pe care vrem sa o deschidem impreuna cu unitatea specializata a grupului”, a mai spus Rasvan Radu.
Actionarii bancii au acceptat ca profitul net pe 2007, de aproximativ 79 milioane euro, sa fie reinvestit, in conditiile in care planul de extindere pentru anul 2008 vizeaza deschiderea a 70 de unitati. Raportarile pentru primul trimestru din acest an indica o crestere a profitului net cu 9,8% la 77,6 milioane lei (21 milioane euro).
Reprezentantii bancii nu pun accent numai pe cresterea volumului de active din portofoliu si, implicit, a cotei de piata, decat daca acestea sunt o consecinta a cresterii afacerii.
Efectele indirecte ale crizei internationale isi pun amprenta si in Romania, astfel ca si seful bancii UniCredit Tiriac ia in calcul o incetinire a ritmului de crestere a activitatii de creditare.
„As spune ca majorarea creditarii va fi mai mica decat in 2007, dar nu as numi-o temperare, pentru ca va fi, totusi, o crestere semnificativa. Daca ne uitam pe primele trei luni, deja cresterea este de circa 11-12%, raportat la decembrie 2007”, a precizat Rasvan Radu, care considera ca nu este necesara o majorare de capital.
Creditele acordate IMM-urilor au inregistrat in primele doua luni o crestere peste tinta bancii, de circa 400-500%, fata de 150-200% cat era prognozat.