Conform comunicatului bancar, pana la sfarsitul anului, UniCredit va instala in unitatile bancii 30 zone de self banking, care vor functiona in paralel cu modelul traditional de deservire existent in restul retelei.
Serviciul este disponibil prin intermediul zonelor de self banking amplasate in sucursale, accesul in sucursale putand fi realizat non-stop, pe baza unui card bancar emis de orice banca.
Zonele de self banking sunt dotate cu echipamente multifunctionale si PC-uri conectate la Internet (care faciliteaza utilizarea serviciului Online Banking al UniCredit Tiriac Bank), fiind disponibile in Bucuresti si in principalele orase din tara.
Bancomatele multifunctionale inlocuiesc casieriile clasice, permitand retrageri si depuneri de numerar pe baza cardului bancar sau a unui cod de bare emis de sucursala, schimb valutar din euro in lei, precum si plata facturilor. Platile se efectueaza pe baza codului de bare de pe facturile furnizorilor agreati, in prezent Romtelecom si Vodafone, urmand ca in cursul anului 2009 sa se poata efectua plati si catre alti furnizori de servicii de telefonie, utilitati si asigurari.
Daniel Ghiulea, Operations Channels director, a mentionat ca pana la sfarsitul anului, banca va adauga serviciului de self banking optiunea de constituire de depozite si schimbul valutar din dolari in lei, iar in 2009 va fi posibila emiterea ordinelor de plata si incarcarea cartelelor telefonice.
Potrivit lui Cristian Cosmescu, Business Network Development director, serviciile de tip self banking vor aduce o flexibilitate superioara pentru cele mai frecvente operatiuni cu numerar realizate intr-o unitate de bancara, ceea ce va conta indeosebi pentru persoanele fizice si clientii IMM.
ING Bank Romania si Banca Comerciala Romana sunt alte doua institutii financiare care pun la dispozitia clientilor servicii de self banking.