Pentru 2009, compania estimeaza ca va inregistra o crestere a cifrei de afaceri cu 20% fata de 2008, in special pe fondul efectelor scumpirii bauturilor de anul trecut.
Totodata, pretul berii ar putea creste in acest an in medie cu 5%, conform estimarilor reprezentantilor URBB.
Vanzarile de bere au reprezentat 85% din total, iar cele de bauturi racoritoare – de 15%. Marcile de bere care au cunoscut cea mai mare crestere pe vanzari au fost Tuborg si Holsten.
Pentru 2009, compania estimeaza cresterea volumului de vanzari cu 9% pentru divizia de bere, si cu 37% pentru cea de bauturi racoritoare, precum si cresterea ponderii de bauturi racoritoare in cifra de afaceri a URBB pana la 20%.
„In anul 2008 am dublat capacitatea de productie de bere, care se ridica in prezent la 2,1 milioane de hl. In 2009, vom investi 7 milioane de euro in liniile de imbuteliere ale bauturilor racoritoare, in logistica si noi tehnologii”, a declarat Shachar Shaine (foto), presedintele URBB.
Acesta a mentionat ca, in ciuda crizei economice, compania nu si-a redus bugetele de publicitate pentru acest an, ci din contra, le-a majorat cu 15%, promovarea companiei fiind focusata pe mediile TV si Internet.
Oficialii URBB si-au mentinut previziunile referitoare la incetinirea ritmului de crestere al pietei de bauturi din Romania, care anul trecut a inregistrat un plus de aproximativ 5%, iar anul acesta ar putea frana la 3%, pe fondul maturizarii pietei.
Segmentele de piata care vor creste in 2009 sunt, in opinia reprezentantilor URBB, cele premium si mainstream, iar in ceea ce privese ambalajul, preferate de romani vor fi doza si sticla.