Editura Brandbuilders
Colectia Marketing&Advertising
Pret 40 lei
Titlu original: Purple cow: transform your business by being remarkable
Cartea intr-un minut:
Ceea ce nu faci este rezultatul fricii, al inertiei sau al faptului ca nu ti-ai pus intrebarea „de ce nu?”. Seth Godin incearca toate limitele prezente ale marketingului pentru a arata unde sa cauti succesul in viitor.
Cronica DailyBusiness
Marketerii cunosc cei 4 P (produs, pret, promovare, plasament), dar Seth Godin le spune ca pot inventa oricati P au nevoie, pentru ca produsul lor sa fie remarcabil sau interesant pentru un timp.
P-ul pe care il inventeaza autorul este Vaca Mov („Purple cow”) si reprezinta cel mai curajos lucru pe care l-ai incerca, daca nu te-ai teme de esec. Presupune sa faci o lista cu 10 modalitati de a-ti schimba produsul, astfel incat sa devina atragator pentru o parte din publicul tinta.
Sa gandesti la cea mai mica piata cu putinta, sa nu te adresezi tuturor. Sa faci mai mult sau de doua ori mai mult. Sa identifici un competitor care este foarte bine vazut si sa-l depasesti. Sa identifici lucrurile care nu sunt facute in domeniul tau si sa le faci.
Un mod de a descoperi o teorie extraordinara este sa vezi ce functioneaza in lumea reala si sa-ti dai seama ce au in comun diversele succese.
Cand nu ai idei, dar ai bani, cumperi tone de spatiu de advertising la televiziunea nationala sau in ziare si zici ca faci marketing. Dar, in zilele noastre, exista atat de multe alternative incat nu mai poti ajunge atat de usor la oameni prin intermediul mass-media.
Vechea regula a marketingului era sa creezi produse sigure, obisnuite. Noua regula este sa creezi produse remarcabile, pe care oamenii potriviti le cauta.
Marketingul de masa in mod traditional stabileste ca tinta majoritatea timpurie si tarzie, deoarece reprezinta grupul cel mai mare. Dar, in multe piete, valoarea unui grup nu este legata de marimea sa, ci de influenta sa. Cei care adopta imediat ideea influenteaza in mare masura restul curbei, deci este mai important sa-i convingi pe ei decat sa convingi pe oricine altcineva.
Trebuie sa inventezi combinatia potrivita de P-uri, ca sa impresionezi cu un produs remarcabil si sa masori rezultatele, pentru a putea optimiza rapid ofertele. Singurul mod prin care o idee ajunge la majoritatea pietei este sa se miste de la stanga la dreapta, pentru ca nu mai poti ajunge la toti in acelasi timp. Daca nu atragi atentia si entuziasmul potentialilor avocati ai brandului, produsul tau nu va iesi in evidenta.
Sloganurile concise sunt importante, deoarece pot transmite mesajul in doar cateva secunde. Ele trebuie sa fie o afirmatie de pozitionare. Este mai usor sa vinzi ceva pe care oamenii deja au chef sa-l cumpere.
Un brand sau un produs nou sunt ca ideile. Cele care se raspandesc au mai multe sanse sa aiba succes decat acelea care nu se raspandesc. Ideile care se raspandesc sunt numite de Godin idei de tip virus. Daca intri pe o nisa de piata, poti crea o idee de tip virus care sa-i copleseasca pe cei care iti raspund cu adevarat la ceea ce vinzi.
Marketingul este actul inventarii produsului, maiestria crearii lui, arta stabilirii pretului, tehnica vanzarii lui.