- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Finante-Banci

Valsamaki, Dirent: Drumurile proaste scumpesc leasingul auto operational

21 Sep, 00:02 • Redactia DailyBusiness
Effie Valsamaki, directorul operational al companiei de leasing operational Dirent Romania, a discutat cu DailyBusiness despre piata romaneasca de profil, una cu potential de dezvoltare, dar si cu multe probleme.
Valsamaki, Dirent: Drumurile proaste scumpesc leasingul auto operational

Compania, parte a grupului Dirent Grecia, se afla in Romania din aprilie 2006, detine actualmente o flota de peste 300 de vehicule si are in vedere marirea acesteia pana la 430 de vehicule pana la finele anului.

DailyBusiness: Ati anuntat o cifra de afaceri de 2 milioane euro pentru 2007. Ce estimati pentru anul viitor ?
Effie Valsamaki: Nu am facut inca estimari cu privire la cifra de afaceri, ci doar cu privire la flota pe care o vom detine in 2008, de circa 1.300 de masini. Cu toate astea, ne asteptam ca cifra de afaceri sa fie intre 5 si 10 milioane de euro in 2008.

DB: La ce cota de piata va ajunge compania?
EV: Este greu de precizat cat vom controla din intreaga piata de leasing operational, pentru ca este vorba de un domeniu in continua evolutie. In 2006, cand am patruns pe piata romaneasca, cota a fost diferita de cea pe care o detinem in prezent. Intre timp, piata s-a aglomerat, multe companii mari au venit in Romania. Preconizez insa ca in 2008 parcurile auto ale firmelor de leasing operational vor cumula aproximativ 10.000 de masini. In conditiile in care flota noastra va creste la anul la 1.000-1.300 de masini, pot estima ca vom controla anul viitor 10% din piata.

DB: Din ce domenii provin principalii clienti ai companiei?
EV: Cele mai multe companii cu care am semnat contracte provin din domeniul serviciilor si cel al constructiilor.

DB: Aveti in vedere extinderea activitatii si catre alte segmente, cum ar fi acela al leasingului de resurse umane, spre exemplu soferi pentru masinile pe care le oferiti in leasing?
EV: Daca va fi vorba de o extindere, cel mai probabil vom intra pe segmentul de leasing de echipamente pentru birouri, echipamente medicale si echipamente comerciale.

DB: Va ganditi sa va implicati si pe segmentul leasingului de resurse umane?
EV: Nu cred ca vom include acest segment in afacere. Pentru asta, am avea nevoie de un parteneriat cu o firma de resurse umane care sa ne furnizeze know-how-ul pe acest domeniu, grupul Dirent neavand un departament specializat pentru leasing de resurse umane.

DB: Cat este de dezvoltata piata din Grecia pe acest segment?
EV: Piata de leasing de resurse umane din Grecia, tara de origine a grupului, este foarte slab dezvoltata. O statistica recenta care reflecta situatia pietei de leasing la nivel european, arata ca leasingul de resurse umane are cea mai mica pondere in total, in Grecia, comparativ cu situatia din celelalte state europene. Exista companii care activeaza in acest domeniu, dar, raportat la intreaga piata din Grecia, acestea sunt mult mai putine decat in raport cu alte piete europene. Conceptul de leasing operational a intrat pe piata greceasca acum 5-6 ani si inca nu functioneaza foarte bine.

DB: Starea drumurilor destul de proasta din Romania creste costurile de service si de asigurare pe care trebuie sa le plateasca companiile de leasing operational. Duce acest lucru la oferirea in Romania de produse de leasing operational mai scumpe decat in alte tari?
EV: Leasingul auto operational este mai scump in Romania decat in celelalte tari europene, iar costul este transferat clientilor. Costul mare cu service-ul masinii nu ne permite sa fim foarte flexibili atunci cand negociem contractele cu clientii. Nu este vorba de o diferenta foarte mare in raport cu preturile practicate de companiile de leasing operational in alte state europene.

Costuri cu 30 euro pe masina mai mari din cauza drumurilor

DB: Cu cat vor fi mai mari costurile cu leasingul auto operational pentru firmele care apeleaza la aceste servicii in Romania?
EV: Spre exemplu, daca o companie inchiriaza o flota de 30 de masini si achita mai mult cu 30 de euro pentru fiecare masina in parte, lunar, se poate vedea usor ca respectiva companie plateste in Romania, anual, cu aproximativ 10.000 de euro mai mult decat ar fi achitat unei firme de leasing operational intr-o alta tara europeana.

DB: La ora actuala activati pe o piata ce se ridica abia la nivelul a 2-4% din intreaga piata de leasing, majoritatea clientilor companiilor de profil preferand contractele de leasing financiar, la finalizarea carora clientul devine proprietarul masinii, celui operational, care presupune o simpla inchiriere.
EV: Ne asteptam ca si piata de leasing operational din Romania sa evolueze in viitorul aporpiat. In restul Europei leasingul operational reprezinta un procent de 65% din toata piata de leasing, iar in Statele Unite ponderea acestuia chiar mai mare, de 95%.

DB: Cum credeti ca ii veti convinge pe romani sa apeleze la leasingul operational in locul celui financiar?
EV: In cazul leasingului operational clientul este adevarat ca achita o rata lunara mai mare decat in cazul celui financiar. Dar, un contract de leasing operational il scuteste pe client de o serie de costuri. Clientul nu mai trebuie sa se ocupe de service-ul masinii. In plus, rata este deductibila din cheltuielile operationale. Totodata, firma de leasing suporta costurile de asigurare ale masinii etc. Apoi, daca o companie are o flota de 10-20 de masini intervin si costurile cu personalul care trebuie sa aiba grija de administrarea flotei.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Cât costă vaccinul anti-HPV în România și câte doze se fac. Iată până la ce vârstă se poate face gratuit
Cât costă vaccinul anti-HPV în România și câte doze se fac. Iată până la ce vârstă se poate ...
Zodia care se va „prăbuși” după Luna Nouă din 1 noiembrie 2024. Va fi urmărită de ghinion pe toate planurile
Zodia care se va „prăbuși” după Luna Nouă din 1 noiembrie 2024. Va fi urmărită de ghinion ...
Când se pun anvelopele de iarnă și cât costă. Experții nu recomandă cauciucrile all season
Când se pun anvelopele de iarnă și cât costă. Experții nu recomandă cauciucrile all season
Cine e românul care se află în spatele magazinelor Melkior. O mulțime de oameni credeau că e brand internațional
Cine e românul care se află în spatele magazinelor Melkior. O mulțime de oameni credeau că e brand ...
Salariu de 4.000 de euro, dar nimeni nu vrea jobul! Antreprenor român disperat: „Angajații ne intervievează pe noi, nu noi pe ei!
Salariu de 4.000 de euro, dar nimeni nu vrea jobul! Antreprenor român disperat: „Angajații ne intervievează ...
Despre finanțe, cu candidații la prezidențiale. Ce spune fiecare despre taxele și impozitele din 2025
Despre finanțe, cu candidații la prezidențiale. Ce spune fiecare despre taxele și impozitele din ...
De ce să pui un bol cu sare pe pervazul ferestrei în sezonul rece. Trucul la care apelează tot mai mulți români
De ce să pui un bol cu sare pe pervazul ferestrei în sezonul rece. Trucul la care apelează tot mai ...
Secretele cadourilor „regale”. Ce i-a dăruit Nicolae Ceaușescu Elenei și de ce aceasta a refuzat ultimul dar
Secretele cadourilor „regale”. Ce i-a dăruit Nicolae Ceaușescu Elenei și de ce aceasta a refuzat ...
Prognoza meteo pentru Crăciun și Revelion. Meteorologii anunță dacă ninge de sărbători
Prognoza meteo pentru Crăciun și Revelion. Meteorologii anunță dacă ninge de sărbători
Cum poți deveni proprietarul unei locuințe dacă plătești impozitul. Iată ce spune legea
Cum poți deveni proprietarul unei locuințe dacă plătești impozitul. Iată ce spune legea
Ce meserie are Cristian Cioacă după ce a ieșit din închisoare. Fostul polițist câștigă bani frumoși
Ce meserie are Cristian Cioacă după ce a ieșit din închisoare. Fostul polițist câștigă bani frumoși
Lovitură pentru șoferi! Prețurile polițelor RCA explodează din 2025. Pregătiți-vă pentru un nou val de cheltuieli!
Lovitură pentru șoferi! Prețurile polițelor RCA explodează din 2025. Pregătiți-vă pentru un nou ...
Ce sunt nevoile de lichiditate. Cum să-ți gestionezi depozitele bancare ca să ai acces la bani exact atunci când apare o urgență
Ce sunt nevoile de lichiditate. Cum să-ți gestionezi depozitele bancare ca să ai acces la bani exact ...
Cabina de duș dispare! Trendul care va domina în 2025 și îți va transforma total baia
Cabina de duș dispare! Trendul care va domina în 2025 și îți va transforma total baia
Guvernul a aprobat voucherele de inovare pentru întreprinderi mici și mijlocii. Valoarea este de 8 milioane de lei
Guvernul a aprobat voucherele de inovare pentru întreprinderi mici și mijlocii. Valoarea este de 8 ...
BNR lansează o monedă din aur, la 80 de ani de la Debarcarea din Normandia, și o coală specială cu patru bancnote. Prețul monedei este de circa 1.000 de euro!
BNR lansează o monedă din aur, la 80 de ani de la Debarcarea din Normandia, și o coală specială ...
Codurile CAEN se schimbă de la 1 ianuarie 2025. Ce obligație vor avea firmele ale căror obiecte de activitate nu mai corespund noilor coduri
Codurile CAEN se schimbă de la 1 ianuarie 2025. Ce obligație vor avea firmele ale căror obiecte de ...
Trei monede rare îți pot aduce o mică avere! Colecționarii sunt disperați să le aibă
Trei monede rare îți pot aduce o mică avere! Colecționarii sunt disperați să le aibă