„Criza a scos
la suprafata diferentele dintre banci. Pe termen lung ar trebui sa
fie doar patru banci universale. Daca ne uitam la Germania, Olanda
… Cate banci mari exista acolo? Sau la piete competitive, ai Canon
si Nikon, ai Coca Cola si Pepsi”, a spus van Groningen la ZF
Bankers Summit 2013.
El a explicat ca in acest moment
dincolo de cererea limitata, bancile isi restructureaza costurile
interne si optimizeaza activitatea pentru a reduce costul final al
creditarii, dar se mentin factori exogeni, costuri sistemice, care
provin din insolventa, reglementari si birocratie.
„Ambitia de a fi o banca
universala in Romania nu mai este fezabila, sau costul e atat de mare
incat nu are rost sa mai stai aici, (…) investesti in alta parte.
Procesul de consolidare va continua fara indoiala”, a spus van
Groningen, citat de Mediafax.
El a mai precizat joi ca Raiffeisen
Bank va finaliza, pe 1 iulie, tranzactia privind divizia din Romania
destinata persoanelor fizice a Citibank Europe.
„Pe 1 iulie finalizam tranzactia
si apoi putem sa incepem cu integrarea propriu-zisa si sa mutam
clientii Citibank la Raiffeisen. Este o tranzactie care imi place,
este vorba de portofoliu. Strategic este crestere organica dar in
acelasi timp oportunistica, tactica. Daca apare o posibilitate sa
cumparam ceva, un portofoliu, cu siguranta o sa ne uitam si ne ajuta
tactic. Pentru mine nu este absolut necesara o preluare sa imi ating
obiectivele strategice pe termen lung”, a spus Groningen.