Grupul Auchan a semnat un acord cu distribuitorul german Metro
Group in vederea cesionarii activitatilor Real in Europa Centrala si de Est.
Grupul Auchan va prelua activitatile operationale si activele imobiliare
corespondente ale filialelor Metro Group in Polonia, in Romania, in Rusia si in
Ucraina.
Aceasta operatiune mai necesita obtinerea aprobarii din
partea autoritatilor competente ale concurentei din fiecare tara
vizata si va fi finalizata, sub aceasta rezerva, in 2013.
Pe viitor, hipermarketurile Real din Europa Centrala si de
Est vor functiona sub marca
Auchan.
O afacere de 2,6 miliarde de euro
Vanzarea hipermarketurilor Real Europa de Est catre
Grupul Auchan vizeaza 91 de hipermarketuri Real in Polonia, Rusia, Romania si
Ucraina, precum si 13 galerii comerciale in Rusia si Romania. In aceste 4 tari,
Real a realizat o cifra de afaceri de peste 2,6 miliarde de euro fara taxe in
2011, si are 20 000 de angajati. Auchan, la randul sau, numara 98 de hipermarketuri
si peste 65 000 de colaboratori in aceste 4 tari.
Vianney Mulliez, Presedintele Consiliului de Administratie
al Grupului Auchan, considera ca “prin aceasta achizitie a 91 de magazine si 13
galerii comerciale de mare calitate, Auchan foloseste oportunitatea de a-si
echilibra prezenta in Europa Centrala si de Est, in raport cu celelalte doua
zone de dezvoltare prioritare care sunt Europa Occidentala si Asia. Este, in acelasi
timp, ocazia de a ne servi si mai bine clientii cu ajutorul echipelor foarte
profesioniste, atat de la Real cat si de la Auchan, in care avem o incredere
deplina.”
“In Auchan, am gasit cumparatorul cel mai potrivit pentru
preluarea activitatilor Real in
Europa Centrala si de Est: Auchan ofera bune perspective de
dezvoltare colaboratorilor si activitatilor Real Eastern Europe”, precizeaza
Olaf Koch, Presedintele Comitetului de
Directiune Metro AG.
Grupul Auchan este prezent in 12 tari si are 269 000
colaboratori.
Este organizat pe 5 mari divizii: hipermarketuri (655 magazine
integrate si 23 in mandate de gestiune, asociate si in franciza),
supermarketuri (767 integrate si 1665 in franciza sau asociate), divizia
imobiliara (Immochan), banca (Oney Banca Accord) si e-commerce, carora li se
adauga alte activitati si directii de crestere.
In 2011, cifra de afaceri a Grupului a fost de 44,4 miliarde
euro fara taxe, din care 55% a fost realizata in afara Frantei.
Reteaua de hipermarketuri Real este o entitate a Metro Group.
Sub marca Real, Metro Group detine 316 hipermarketuri in Germania,
precum si 110 hipermarketuri in Polonia, in Romania,
in Rusia, in Ucraina si in Turcia.
In anul fiscal 2011, compania care avea circa 70.000 angajati
a inregistrat o cifra de afaceri de 11,2 miliarde euro.