„Consumul de bere pe cap de locuitor a ajuns la media de 100 de litri pe an, similar cu cel din tarile europene „, a declarat Vifor Versescu, directorul general al patronatului.
Cele mai mari vanzari de pe piata romaneasca a berii le-au inregistrat, ca si in anul precedent, marile companii – Heineken Romania, Ursus Breweries, InBev Romania si United Romanian Breweries Bereprod, ce au raportat in total vanzari de 15,75 milioane de hectolitri.
In topul vanzarilor s-au mai situat alti doi producatori – Bere Mures si European Food, ce au comercializat 3,5 milioane de hectolitri, restul vanzarilor apartinandu-le micilor producatori regionali.
Versescu: In 2008, piata berii creste cu 15%
Patronatul Societatilor Independente Producatoare de Bere din Romania estimeaza ca in acest an, vanzarile de bere vor creste cu pana la 15%, din care ponderea marilor jucatori va fi intre 5 si 7%. Majorarea productiei va interveni si urmare a intrarii in piata a unor noi producatori de bere.
Vifor Versescu a prezentat drept exemplu cazul societatii Romaqua, care va deschide in acest an o fabrica de bere la Sebes-Alba, ce va produce aproximativ 1 milion de hectolitri pe an.
Referindu-se la pretul berii in 2008, patronatul din domeniu a anuntat ca acesta ar putea creste cu 30% ca urmare a majorarii tarifelor la materii prime.
„In recolta din 2006, pretul hameiului a fost de 270 euro pe tona, iar in 2007 a ajuns la 560-630 euro. In ceea ce priveste pretul maltului, acesta era in 2006 de 107 euro/kg, iar in productia din 2007 ajunge chiar la 1.000 euro/kg”, a declarat Versescu. Totodata, preturile la materia prima vor creste in continuare, pentru ca este o criza la nivel mondial, fapt ce va genera scumpirea berii. De exemplu, o bere care costa in prezent un leu, va ajunge la 1,3 lei anul acesta”, a mai spus presedintele patronatului.
PSIPBR cuprinde 15 societati independente producatoare de bere printre care 11 IMM-uri, care produc 200.000 de hectolitri de bere pe an, si patru fabrici mai mari, care produc peste 200.000 hectolitri anual.