Cele patru mari companii, grupate in Asociatia „Berarii Romaniei”, detin impreuna peste 70 % din piata autohtona a berii.
Raportul de activitate, dat marti publicitatii, releva faptul ca intreaga piata a berii a ajuns, in 2007, la aproape 9,4 milioane hectolitri, ceea ce inseamna o evolutie cu aproximativ 20% fata de primul semestru al anului 2006.
Constantin Bratu, director general al Asociatiei „Berarii Romaniei”, a declarat ca majorarea consumului se datoreaza cresterii puterii de cumparare a populatiei si conditiilor meteo favorabile, din aceasta vara.
„Aceasta crestere a consumului este partial datorata conditiilor de vreme favorabile din prima jumatate a anului 2007: cel putin patru din cele sase luni au inregistrat temperaturi mai ridicate decat cele din anul trecut. Dar puternica dezvoltare economica a Romaniei, precum si a puterii de cumparare a populatiei, au contribuit, de asemenea, la cresterea consumului de bere”, a declarat Bratu.
Heineken Romania, InBev Romania, United Romanian Breweries Bereprod si Ursus Breweries au investit in total in Romania, peste 550 milioane de euro, contibuind in 2006 cu peste 200 de milioane de euro la bugetul de stat.
Romanii prefera blonda Pils
Romanii adora berea blonda Pils, mediu alcoolizata, nu cu multa spuma si ieftina ca pret, arata studiile de specialitate.
Conform statisticii, un roman bea in medie 81 de litri, in crestere cu 16% fata de anul trecut. Romanii au depasit astfel in clasamentul european, polonezii (77 litri), slovenii (74 litri) dar mai au pana sa ajunga din urma ungurii, ce au un consum mediu pe cap de locuitor de 83 de litri anual, slovacii (90 de litri) si cehii, campionii europeni in materie (161 litri de bere pe cap de locuitor).