„Odata cu intrarea unor jucatori noi, cred ca am putea vedea cresteri spectaculoase, care ar putea dubla acest segment in urmatorii doi ani. In 2007, piata super-premium a crescut cu 28%, la 175 tone in volum si cu 26%, la 3,5 milioane euro, in valoare”, a declarat pentru DailyBusiness Alice Iordache.
Totodata, oficialul Strauss Romania a estimat ca piata cafelei ar putea creste cu 6-7% in volum anul acesta, pana la 18.510 tone.
Anul trecut, piata de cafea a crescut cu 9,5%, la 17.300 tone in volum si cu 11% in valoare, la circa 158,1 milioane euro, a mentionat reprezentantul Strauss Romania, precizand ca datele se refera la piata de cafea prajita, macinata si ambalata si nu contin bulk, instant, mixuri, cappuccino si frappe.
Reprezentantii Strauss Romania (Elite) au spus, la inceputul anului, ca intentioneaza sa lanseze o marca proprie de cafea pe segmentul super-premium.
„Din punctul nostru de vedere, segmentul premium este greu de delimitat si evaluat, fiind o categorie in formare, care poate contine produse ale unor marci pozitionate fie in upper-mainstream, nivelul superior al segmentului mediu al pietei, fie ale unor marci pozitionate ca super-premium”, a explicat Alice Iordache.
In opinia oficialului Strauss Romania, piata cafelei este impartita in trei segmente mari, segmentul economic, care are 16% din piata, segmentul de mijloc (numit mainstream), care este foarte extins si ocupa mai mult de 80% din piata si segmentul super-premium cu 1,5% din piata (cote de volum).
„Un adevarat segment de premium, care ar fi pozitionat intre nivelul superior al segmentului mediu (upper-mainstream) si segmentul super-premium, nu este bine conturat si este inca formare. Selected Gold este cel mai sus pozitionat brand din portofoliul Elite si joaca pe zona upper-mainstream spre premium”, a adaugat Iordache.
Strauss, a saptea companie in domeniul cafelei din lume, a investit 1,5 mil. euro in schimbarea numelui oficial al companiei Elite Romania, achizitionata in 2004, in Strauss Romania.
Reprezentantii Kraft Foods Romania apreciaza la randul lor ca segmentul premium, unde sunt prezenti cu marca Jacobs Kronung, inregistreaza cele mai mari cresteri dintre toate cele trei categorii ale pietei de cafea. Prezenta lor pe acest segment in crestere explica de altfel pozitita de lider pe piata locala a cafelei, sustin oficialii Kraft Foods Romania. Potrivit acestora, valoarea pietei de cafea ambalata a crescut in 2007 cu 16%, la 800 milioane lei (circa 240 milioane euro, la cursul mediu anual).
Cafenelele, oportunitate de business pentru producatori
„Piata de cafea consumata in afara casei sau biroului are cresterile cele mai spectaculoase de la un an la altul, in jur de 35-40%”, explica oficialul Strauss Romania interesul companiei pentru dezvoltarea de cafenele proprii.
Iordache considera ca aceste cresteri se datoreaza fenomenului de modernizare rapida a consumatorului roman, care doreste ca pe langa o cafea sa aiba parte de o experienta completa si inedita.
In prezent, Strauss Romania detine 5 cafenele E-coffee in Bucuresti si exista in plan posibilitatea inaugurarii a inca 10 in Bucuresti si tara.
Si Kraft Foods Romania a deschis la finele lui ianurie doua cafenele in Romania, sub conceptul „Jacobs Coffee Culture”, in centrele comerciale Anchor din Bucuresti, Bucuresti Mall si Plaza Romania. Kraft intentioneaza sa deschida in acest an inca doua sau trei cafenele, iar pana la sfarsitul anului 2009, alte trei sau patru unitati.
Oficialii Kraft Foods Romania au explicat intrarea pe segmentul HoReCa (Hotel, Restaurant, Catering) prin oportunitatea de business oferita de aceasta categorie, precum si din considerente de imagine.