Ikea isi calculeaza rezultatele financiare luand in calcul perioada de valabilitate a catalogului pe care il lanseaza anual.
Astfel, in perioada Catalogului Ikea 2010, magazinul din Baneasa a inregistrat vanzarea a peste 10 milioane de produse, in valoare de 327,4 milioane de lei.
Aproximativ 60% din marfurile vandute de magazinului Ikea in 2010 au fost produse de mobilier, restul insemnand produse de accesorii si decoratiuni.
Cea mai vanduta familie de produse de mobilier a fost Faktum (corpuri de bucatarie) cu peste 34.000 de bucati, iar cea mai vanduta familie de decoratiuni a fost Ikea 365+ (tigai, oale, borcane, ustensile de bucatarie), cu peste 189.000 de bucati.
Potrivit estimarilor Ikea, peste 2,5 milioane de persoane au vizitat magazinul din Baneasa in perioada respectiva.
Ikea a lansat, la 1 septembrie, noul catalog valabil intre 1 septembrie 2010 si 31 august 2011. Preturile a peste 4.000 de produse din totalul de 8.500 au scazut cu 5% pana la 60%.
Oficialii Ikea a explicat scaderea preturilor prin eficientizarea activitatilor care a dus la un cost mai mic de productie, transport si vanzare.
Afacerile grupului au crescut cu 7,7% pe plan mondial
Pe plan international, Ikea a inregistrat, in anul fiscal incheiat in august 2010, vanzari de 23,1 miliarde de euro, in crestere cu 7,7% comparativ cu anul anterior.
In 2010, Ikea a deschis 12 magazine noi in 7 tari, iar la sfarsitul anului fiscal care s-a incheiat pe 31 august, avea un total de 280 de magazine in 26 de tari si 127.000 de angajati.
Mikael Ohlsson, directorul executiv al Ikea, a precizat ca societatea vrea sa se extinda in Asia, intrand pe pietele din Coreea si India. Compania este deja prezenta in China, Japonia si Australia.
Marca Ikea a fost inregistrata in anul 1943 in Suedia.