In 2005, cele patru multinationale din industria berii au vandut 10,45 milioane de hectolitri de bere, potrivit Asociatiei „Berarii Romaniei”, la care sunt afiliate cele patru companii.
„Aceste cresteri semnificative sunt urmare atat a cresterii consumului in sezonul rece, cat si a vremii favorabile din sezonul estival. Anul acesta conditiile meteorologice din lunile de vara au dus la o explozie a consumului de bere, fata de vara lui 2005 cand inundatiile din multe regiuni ale tarii au marcat negativ si industria berii”, a declarat directorul general al Asociatiei „Berarii Romaniei”, Constantin Bratu.
Cei patru membri ai asociatiei estimeaza ca intreaga piata a berii se va ridica in acest an la peste 16 milioane de hectolitri, fata de un nivel de 15,2 milioane de hectolitri in 2005.
„Consumul de bere din timpul sarbatorilor traditionale de iarna va face posibila atingerea acestui prag”, a mai spus Bratu.
Anul trecut, piata berii din Romania a fost estimata valoric la circa 600 de milioane de euro. Cei mai mari jucatori sunt Brau Union, controlat de grupul olandez Heineken, Ursus Breweries, controlat de SABMiller, Interbrew, parte a grupului belgian InBev si United Romanian Breweries Bereprod (URBB), controlat de International Breweries din Olanda. Cei patru producatori detin circa 70% din piata berii din Romania.