Petrom a anuntat luni ca a finalizat procesul de transferare a tuturor celor 500 de statii in sistemul de administrare Full Agency, prin care managementul si personalul statiilor se atribuie unor terte parti (dealeri independenti). In urma acestui proces, circa 300 de dealeri administreaza statiile Petrom din Romania, au mai spus reprezentantii companiei.
„Sunt convins ca acest sistem de administrare a contribuit considerabil la cresterea vanzarilor medii pe statie, ceea ce ne va permite sa atingem in avans vanzari anuale de 2,9 milioane litri/statie. Numai in primele noua luni ale acestui an, vanzarile de carburanti de la nivelul intregii retele au crescut cu 23% comparativ cu perioada similara a anul trecut, iar segmentul de produse complementare a cunoscut o imbunatatire de 76% fata de aceeasi perioada din 2006”, a declarat Tamas Mayer, membru al Directoratului Petrom, responsabil cu activitatea de marketing.
Mayer a explicat ca acest sistem a fost introdus din 2005, pentru a creste performantele comerciale ale retelei de benzinarii Petrom, fiind stabilit un target de vanzari de 2,9 milioane de litri/statie pana in 2010.
Procesul de transferare a statiilor din sistemul COCO (company owned company operated/detinut si gestionat de companie) in sistemul Full Agency (CODO – company owned dealer operated, detinut de companie si gestionat de dealer) a durat mai putin de trei ani, fiind initiat in 2005.
Selectarea dealerilor, atat cea interna cat si cea externa, s-a desfasurat prin centre de analiza obiectiva, organizate de o companie independenta de recrutare, respectiv Bernard Brunhes. Circa 300 de dealeri au fost selectati si instruiti de echipele Petrom, iar angajatii statiilor au primit oferte de munca din partea noilor administratori.
In urma transferarii acestor responsabilitati, Petrom ramane proprietarul statiilor, impune standardele companiei, portofoliul de produse, modul de lucru, politica de preturi si campaniile de promovare.