Exceptand vanzarile realizate in magazinele deschise in ultimul an, cresterea pe primele noua luni ale vanzarilor Praktiker Romania a fost de 24,8%.
In trimestrul trei, Praktiker Romania a raportat vanzari de 73,4 milioane euro, cu 14,6% mai mari decat cele inregistrate in trimestrul doi, in valoare de 64 mil. euro.
Compania detine in prezent o retea de 18 magazine, din care 3 in Bucuresti si 15 in alte orase importante din tara. Cea mai recenta deschidere din Romania a fost cea a magazinului de la Targoviste, la inceputul lui septembrie.
La nivel de grup, vanzarile grupului Praktiker au crescut cu 27,1 % (221 mil. euro), in intervalul iulie-septembrie 2007, ajungand la aproape un miliard de euro. La nivel de noua luni, Praktiker a raportat vanzari de trei miliarde de euro, mai mari cu 25,6% fata de anul trecut. La acest rezultat, Max Bahr a contribuit cu peste 525 milioane de euro.
Profitul operational al grupului a inregistrat de asemenea cresteri in trimestrul trei. Astfel, in acest interval, EBITDA (castig inainte de dobanzi, taxe si amortizare) a crescut 24,4% fata de trimestrul trei 2006, la 51,4 milioane de euro. Aceasta valoare a fost calculata inainte de efectele aplicarii cerintelor Bundeskartellamt (Biroul Federal al Concurentei – BFC) privind dezactivarea a trei unitati (urmare a aprobarii tranzactiei de achizitie a retelei de bricolaj germane Max Bahr).
Pentru intervalul de noua luni, Praktiker a raportat un profit operational de 100,5 milioane de euro (calculat inainte de integrarea efectelor amintite), ceea ce se traduce printr-o crestere de 14,6%. Incluzand costurile rezultate din aplicarea cerintelor BFC, EBITDA a ajuns la 90,3 milioane euro in lunile ianuarie-septembrie si la 41,2 milioane euro in trimestrul trei.
Ca urmare a achizitiei Max Bahr si a expansiunii accelerate pe plan international, suprafata totala de vanzare detinuta de grupul Praktiker a ajuns la 2,68 milioane mp (la 30 septembrie 2007). La sfarsitul trimestrului trei, reteaua grupului era mai mare cu 87 de magazine, ajungand la 422 de magazine in total. In Germania, numarul magazinelor a crescut de la 66 la 81 de unitati in 2006-2007, iar 76 din aceste magazine sunt operate sub marca Max Bahr.
La sfarsitul lunii septembrie, numarul total de angajati ai grupului Praktiker a depasit 22.000, din care 13.700 in Germania, iar 8.500 in companiile care functioneaza in celelalte tari unde este prezent.
Wolfgang Werner, CEO al grupului Praktiker, isi mentine estimarile privind evolutia grupului pe intreg anul fiscal 2007, dupa afisarea rezultatelor la noua luni. Werner anticipeaza ca vanzarile grupului vor ajunge la aproximativ patru miliarde de euro si ca profitul operational (EBITA) se va apropia de 125 milioane de euro in 2007.
Fondat in 1978, grupul german detine peste 400 de magazine in 8 tari din Europa – Germania, Romania, Bulgaria, Polonia, Ungaria, Turcia, Grecia si Luxemburg. Grupul Praktiker se afla in prezent pe locul patru in topul companiilor specializate de pe piata europeana. In 2006, vanzarile nete ale grupului au fost de 3,16 miliarde euro.
Oferta Praktiker cuprinde peste 40.000 articole pentru casa si gradina – materiale de constructii, decoratiuni pentru interior si exterior, accesorii sanitare, articole de mobilier, unelte, produse electronice si electrocasnice, articole pentru amenajarea si intretinerea gradinii.