In 2006, Praktiker Romania a realizat vanzari in valoare de 153,6 milioane euro, in crestere cu 56,4% fata de 2005.
In total, grupul Praktiker a avut in anul fiscal 2007 o crestere a vanzarilor nete consolidate de 24,8%, ajungand la valoarea de 3,95 miliarde euro. „Acest rezultat corespunde estimarilor anuntate de grup anul trecut, care indicau o tinta a vanzarilor pe 2007 de aproximativ 4 miliarde euro”, au precizat reprezentantii Praktiker.
In Germania, Praktiker a atins o cifra a vanzarilor de 2,86 miliarde euro, cu 25,5 % mai mare decat in 2006, desi piata din aceasta tara a avut pe ansamblu o puternica evolutie negativa. Cresterea este atribuita contributiei Max Bahr, companie achizitionata de grup.
In termeni like-for-like (calcul ce exclude influenta din extinderea suprafetei de vanzare), anul fiscal 2007 a adus o scadere a vanzarilor Praktiker in Germania de 3,6% fata de intervalul precedent.
In pofida tendintei generale negative a acestei piete, mai puternica decat se astepta initial, brand-ul Praktiker si-a consolidat pozitia, marindu-si, in a doua parte a anului, cota detinuta pe piata. Cresterea TVA si un climatul general nefavorabil consumului au influentat considerabil cererea de produse do-it-yourself si implicit vanzarile Praktiker din Germania.
Pe plan international, grupul Praktiker a avut vanzari totale de 1,08 miliarde euro, cu 23% peste valoarea raportata in 2006. Rezultatul s-a datorat pe de o parte extinderii retelei cu 15 noi magazine, iar pe de alta parte, cresterii productivitatii pe suprafata de vanzare deja existenta.
In termeni like-for-like, vanzarile din afara granitelor Germaniei au depasit cu 11,4% valoarea inregistrata in 2006. Activitatea internationala a grupului a ramas astfel principalul motor de crestere pentru acest indicator.