Compania va pastra ritmul rapid de extindere in intreaga tara, cu peste 5 noi deschideri de magazine programate in acest an, au mai spus reprezentantii Praktiker.
Pe pietele externe, operatorul german Praktiker a obtinut, in primele trei luni ale anului, o majorare de 15,5% a vanzarilor, la 238 milioane euro, cele mai mari rate de crestere fiind inregistrate in Romania, Bulgaria si Polonia, in timp ce afacerile din Germania au fost in scadere.
Ponderea segmentului pietelor internationale in vanzarile totale ale grupului a urcat, in perioada ianuarie-martie, la 27%, de la 23,5% in primul trimestru din 2007.
Totodata, profitul inainte de plata dobanzilor, a impozitelor si a amortizarii (EBITA) a avansat, in aceeasi perioada, cu 1,2 milioane de euro, la 1,3 milioane de euro, cele mai mari contributii fiind aduse de pietele din Romania, Bulgaria, Grecia, Polonia.
La nivel de grup, vanzarile au scazut in primul trimestru cu 1,4%, la 865 milioane euro, fata de 877 milioane de euro in perioada similara din 2007, rezultatele fiind influntate de declinul de 6,6% de pe piata din Germania.
In ceea ce priveste profitul EBITA, grupul german a raportat o pierdere totala de 20,8 milioane de euro, fata de pierderi de 19,9 milioane de euro in primele trei luni din 2007. In Germania, pierderile pe acest segment s-au situat la 22,1 milioane de euro.
Pentru anul 2008, Praktiker si-a mentinut estimarile anterioare privind o crestere cu 5-6% a vanzarilor, ca urmare in principal a evolutiei de pe pietele externe, in timp ce EBITA se va plasa intre 135 si 140 milioane de euro, cu 10-15 milioane de euro peste rezultatul obtinut in 2007.
Praktiker Romania detine in prezent 20 de magazine, dintre care patru au fost deschise anul trecut, la Galati, Targoviste, Timisoara (a doua unitate din oras) si Iasi.
Compania a marit de asemenea suprafata de vanzare la trei magazine – Bucuresti-Militari, Cluj-Napoca si Timisoara (prima unitate). In urmatorii doi-trei ani, Praktiker isi propune sa ajunga la peste 30 de magazine in Romania, cu un ritm de patru-cinci deschideri pe an.
Grupul german detine o retea de 425 de magazine in Germania, Luxemburg, Grecia, Turcia, Polonia, Ungaria, Romania, Bulgaria si Ucraina.