In acest context,
reprezentantii Veka Romania sunt de parere ca intreaga piata ar putea
inregistra o scadere de aproximativ 5-8%, pana la finalul anului. In schimb, o
redresare usoara ar putea fi posibila prin reluarea investitiilor in
domeniul constructiilor si accelerarea exporturilor catre pietele
Uniunii Europene, spun acestia.
Care ar fi factorii
de sustinere a vanzarilor?
”Principalul
factor de evolutie a pietei locale de tamplarie termoizolanta este
optiunea clientilor pentru produsele premium, care le aduc beneficii
pe termen lung si mediu. Este adevarat, consumatorul este mult mai
rezervat in a cheltui. Dar atunci cand o face, isi doreste un produs
de calitate”, sustine Gabriel Nicolaescu (foto), deputy general manager
VEKA Romania.
De asemenea, un alt factor determinant
il reprezinta orientarea din ce in ce mai mare a producatorilor catre
exporturi si identificarea unor noi piete de desfacere. In prezent,
Veka Romania colaboreaza cu peste 180 de parteneri ale caror
exporturi sunt in continua crestere.
Veka Romania si-a
mentinut cotele de vanzari in primele 5 luni ale anului 2013, la
valoarea perioadei similare de anul trecut. Pentru anul 2013,
compania estimeaza o potentiala crestere de 5-8% fata de anul 2012,
cand cifra de afaceri s-a ridicat la aproximativ 15 milioane de euro.
Fondata in anul 1969, ca urmare a
preluarii producatorului german Vekaplast, care la acea data avea
doar 8 angajati, Veka numara astazi mai mult de 3.700 de angajati si
inregistreaza vanzari de peste 700 de milioane de euro in intreaga
lume. Grupul isi desfasoara activitatea in 29 de locatii la nivel
mondial, operand 16 locatii de productie.
Veka Romania,
infiintata in anul 2000, este detinuta in totalitate de catre Veka AG
Germania si are peste 30 de angajati, in prezent deruland afaceri cu
peste 180 de parteneri in intreaga tara.
Citeste si 1.000.000 de ferestre termopan vor fi
vandute anul acesta in Romania