Modificari de venituri
au fost calculate pentru bugetul de stat (+1,94 miliarde lei), bugetul general centralizat al unitatilor administrativ teritoriale (-3 miliarde lei), bugetul asigurarilor sociale de stat (+ 1,88 miliarde lei), bugetul asigurarilor pentru somaj (-370,3 milioane lei), bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate (+1,8 miliarde lei), bugetul institutiilor/activitatilor finantate integral si/sau partial din venituri proprii (+ 2,39 miliarde lei), bugetul fondurilor externe nerambursabile (+ 8,8 milioane lei), bugetul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (+1,1 milioane lei), sume care se consolideaza (-8 miliarde lei), conform proiectului primei rectificari bugetare din acest an.
La capitolul cheltuieli vor fi efectuate modificari la bugetul de stat (+3,86 miliarde lei), bugetul general centralizat al unitatilor administrativ teritoriale (-3 miliarde lei), bugetul asigurarilor sociale de stat (+1,87 miliarde lei), bugetul asigurarilor pentru somaj (+1,18 miliarde lei), bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate (+1,82 miliarde lei), credite externe acordate ministerelor (+45,5 milioane lei), bugetul institutiilor/activitatilor finantate integral si/sau partial din venituri proprii (+2,09 miliarde lei), bugetul fondurilor externe nerambursabile (+8,8 milioane lei), bugetul trezoreriei statului (-205,2 milioane lei), bugetul CNADNR (+1,1 milioane lei), titluri de despagubire emise de ANRP (-100 milioane lei), sume care se consolideaza (-8 miliarde lei), cheltuieli de natura datoriei publice incluse in buget (-196,9 milioane lei).
Guvernul anticipeaza colectari mai reduse din impozit pe profit (-827 milioane lei, cauzat, in principal, de nivelul scazut al profitabilitatii in sistemul bancar reflectata de reducerea dinamicii creditelor acordate de bancile comerciale si cresterea provizioanelor), alte impozite pe profit, venit si castiguri din capital de la persoane juridice (-405,5 milioane lei), impozit pe venit (-1,08 miliarde lei, scadere cauzata, in principal, de reducerea castigului salarial mediu brut prognozat, precum si a numarului mediu de salariati fata de proiectiile initiale), accize (-1,43 miliarde lei, diminuare cauzata, in principal, de reducerea consumului si scaderea volumului productiei in sectoarele accizabile).
Executivul se bazeaza in schimb pe incasari suplimentare din taxa pe valoarea adaugata (+ 1,4 miliarde lei), majorare bazata pe cresterea cotei standard a TVA de la 19% la 24%.
Guvernul mai asteapta venituri suplimentare si din donatii, de 1,32 miliarde lei, din care 454,6 milioane lei reprezinta sume ramase necontractate din Facilitatea Schengen, 874 milioane lei reprezinta sume donate la bugetul de stat de catre companii cu capital majoritar de stat, constituite din profitul anilor precedenti si rezultate din vanzarea activelor si a participatiilor detinute la filiale.
Pentru intregul an se estimeaza o reducere in termeni reali a Produsului Intern Brut de 1,7-1,9%, comparativ cu cresterea de 1,3% avuta in vedere la fundamentarea bugetului initial, si un deficit bugetar de 6,8%, fata de 5,9% initial.