Conform unei situatii financiare publicate de compania cu sediul la Paris, veniturile inregistrate in trimestrul trei au crescut la 3,55 miliarde de euro, de la 3,41 miliarde de euro inregistrate in aceeasi perioada a anului trecut. Danone, cunoscut ca cel mai mare producator de iaurt din lume, a oferit estimari in crestere cu privire la vanzari si la profitul pe actiune pentru acest an.
Presedintele Franck Riboud (foto) a declarat ca marjele „nu sunt optime” in pietele emergente, unde cresterile de preturi au fost limitate de cresterea costului pentru zahar. In iunie, el aprecia ca astfel de tari vor ajuta vanzarile sa depaseasca nivelul inregistrat anul trecut. Eforturile depuse de Riboud pentru cresterea afacerilor din China, Indonesia si Rusia au ajutat compania sa creasca anul trecut mai repede decat concurenti ca Unilever.
„Marjele in tarile in curs de dezvoltare sunt ceva mai mici decat media grupului, dar ele se vor imbunatati in urmatorii ani” spune Arnaud Langlois, analist la JPMorgan Chase &CO din Londra. „Este evident ca fara contributia Asiei, Danone nu ar avea astfel de rezultate”
Vanzarile au fost mai mici de 3,64 de miliarde de euro, estimare medie rezultata dintr-un chestionar realizat de Bloomberg si completat de un numar de sase analisti. Compania franceza nu a inregistrat in trimestrul acesta vanzarile din unitatea sa din India, Britannia Industries Ltd., reprezentantii sai declarand ca este nevoie de ajustari pentru a fi se adapta la regularizarile bursei din India.
Danone, care nu isi publica trimestrial rezultatele financiare, a anuntat rezultate pe intreg anul trecut in luna februarie. In august oficiali ai companiei au declarat ca profitul pe primul semestru s-a dublat datorita veniturilor din Asia si a stocurilor ramase in unitatile producatoare de sos si de snack-food.
Anul acesta, titlurile companiei au crescut cu 27 %, nivel aflat pe locul trei in Bloomberg Europe Food Index.
Daca nu se iau in considerare efectele provocate de fluctuatiile valutare si rezultatele unitatii Britannia, vanzarile au crescut cu 9,5% in al treilea trimestru, au declarat reprezentantii Danone. Pornind de la aceeasi baza de calcul, vanzarile in Asia au crescut cu 20,1%.
Compania a declarat ca e posibil ca evolutia marjei operationale sa se afle in partea inferioara a sirului estimarilor. Danone trebuie sa respecte „politica preturilor locale” pe piata produselor lactate in China, ceea ce conduce la inregistrarea unor marje joase o data cu cresterea preturilor in pietele emergente, a declarat Riboud la o conferinta de presa in Paris pe 17 octombrie.
Compania nu va permite ca preturile ridicate la zahar in China sa afecteze consumatorii produselor lactate, a spus Riboud. China, al doilea mare consumator de zahar din lume, a ramas cu stocuri tot mai putine de zahar din cauza cresterii consumului de bauturi acidulate, prajituri si bomboane. Consumul a crescut in special datorita veniturilor marite ale populatiei. Pretul mediu al zaharului in China a crescut cu 60% anul trecut.
Vanzarile de lactate au crescut cu 9,2% in al treilea trimestru, conform declaratiilor Danone. Brandul de iaurt Activia, adus pe piata Statelor Unite anul acesta, detine intre 4 si 5 procente din piata americana.