- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Viata mea in publicitate & publicitate stiintifica

31 Jan, 00:01 • Redactia DailyBusiness
Autor: Claude C. Hopkins
Viata mea in publicitate & publicitate stiintifica

Editura Publica
Colectia International Bestseller

Pret 29 lei

Titlu original : My life in advertising & Scientific Advertising

Cartea intr-un minut:
Claude C. Hopkins te-ar fi angajat in publicitate daca veneai din vanzari, daca te identificai cu majoritatea si aveai instincte pentru a cunoaste nevoile omului obisnuit si daca aveai o capacitate de munca de doua ori mai mare decat a unui om oarecare. Principiul care l-a calauzit pe el, in viata si in munca in acest domeniu, a fost precautia de a avea o harta a rezultatelor cheltuirii fiecarui dolar.

Cronica DailyBusiness

Desi cartea a aparut in 1923, este recomandata de unul dintre cei mai mari guru ai publicitatii, David Ogilvy, ca sa fie citita de 7 ori de catre cei care vor sa lucreze in domeniu. Claude C. Hopkins a fost cel mai important copywriter si strateg al vremii sale si a stabilit cateva reguli publicitare care sunt etern valabile.

„Singurul merit pe care mi-l adjudec este acela de a fi muncit probabil de doua ori mai mult decat oricine altcineva, in acest domeniu. Ani de zile am trait intr-un vartej publicitar”, spune autorul, care in 35 de ani petrecuti in publicitate spune ca a totalizat de fapt, in ore muncite, 70 de ani de munca in domeniu.

Nu ar fi putut sa vanda pentru cei bogati, pentru ca nu le cunostea reactiile. Dar stia totul despre oamenii obisnuiti, in randul carora a trait. Credea ca drumul spre succes trece printre oamenii obisnuiti pentru ca ei reprezinta majoritatea. Educatia sau capacitatea literara se pot rezolva mai tarziu. Il interesau oamenii care fac apel la impulsurile lor naturale.

Publicitatea inseamna vanzare, de aici ar trebui sa plece oricine vrea sa invete sa faca publicitate si sa reuseasca in acest domeniu. Fiecare intrebare cu privire la publicitate trebuie sa-si gaseasca raspunsul la nivel de vanzare. Diferenta este de scara, pentru ca publicitatea este vanzare multiplicata. Ea se adreseaza catorva mii, pe cand vanzatorul vorbeste unei singure persoane.

In opinia autorului, cei mai buni specialisti in publicitate au experienta vanzarilor din usa in usa. O reclama trebuie pregatita avand in fata mereu cumparatorul tipic. Specialistul in publicitate studiaza consumatorul si se plaseaza in permanenta in pozitia cumparatorului.

Primul lucru care trebuie stiut este de a nu-i spune acestuia care este scopul tau, adica acela de a-ti vinde produsul. Oamenii cauta doar servicii in favoarea lor si asta ar trebui sa le ofere publicitatea. Testul cel mai greu, la acea vreme, pentru un specialist in publicitate era vanzarea produselor prin posta.

[quote=David Ogilvy]Nimanui un ar trebui sa i se permita sa aiba de-a face cu publicitatea pana cand nu a citit de 7 ori Publicitate Stiintifica. Mie mi-a schimbat viata.[/quote]
Ideea principala a cartii este ca publicitatea trebuie facuta in mod stiintific, daca dorim sa avem o sansa reala de succes. Fiecare dolar risipit se adauga la cheltuielile rezultatului final si aceasta se intampla pentru mii de reclame care cheltuiesc sume imense doar pe supozitii. Modelul de incercare, propus de autor la acea vreme, era o reclama buna pentru produse comandate prin posta. Daca aceasta reusea, avea succes in orice tip de media.

Scopul titlului unei reclame este de a selecta oamenii care ar putea fi interesati de reclama. Titlurile bune se deosebesc prin reactiile pozitive pe care le genereaza. Un adevarat specialist in publicitate trebuie sa se priceapa mai ales la psihologie.

Daca oamenii sunt onesti cand vand ceva, pierderile sunt minime. Unii stiu aceste metode din instict, altii le invata din propria experienta. Sfatul autorului este sa notezi atunci cand dai de o metoda profitabila de vanzare, pentru a o folosi cand se va ivi ocazia.

Generalitatile in reclama nu au nicio greutate pentru cumparatori. „Folosit in intreaga lume” este o asertiune foarte elastica. „Folosit de oamenii din 52 de tari” poate avea alt efect. Textul de reclama trebuie sa ofere o poveste cat de cat completa.

Persoanele care se folosesc deja de produsul tau nu vor mai citi reclama, de aceea trebuie sa fie avuti mereu in vedere clientii noi. De la o treime si pana la jumatate din efectul unei campanii publicitare depinde de efectul imaginilor. Produsul, alaturi de o impresie mentala si o atmosfera corespunzatoare sunt agentii de vanzare cei mai buni. Mostrele sunt de o importanta majora pentru ca un produs bun se vinde singur.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Un nou tip de declarație impus în România. Devine obligatoriu începând cu 1 ianuarie 2025
Un nou tip de declarație impus în România. Devine obligatoriu începând cu 1 ianuarie 2025
Insulele secrete ale Europei. Destinații de vis ascunse, cu peisaje uimitoare
Insulele secrete ale Europei. Destinații de vis ascunse, cu peisaje uimitoare
Ce documente trebuie să ai mereu cu tine în mașină. Sunt obligatorii pentru toți șoferii
Ce documente trebuie să ai mereu cu tine în mașină. Sunt obligatorii pentru toți șoferii
Prețul gogonelelor a explodat în piețe. Cu cât se vinde un kilogram, în 2024
Prețul gogonelelor a explodat în piețe. Cu cât se vinde un kilogram, în 2024
Experții dezvăluie că electrocasnicele ne spionează. Ce poate afla un airfryer despre viața noastră
Experții dezvăluie că electrocasnicele ne spionează. Ce poate afla un airfryer despre viața noastră
Secretul dezvăluit de o angajată. De ce nu ar trebui să ceri niciodată felii de lămâie când mergi la restaurant
Secretul dezvăluit de o angajată. De ce nu ar trebui să ceri niciodată felii de lămâie când mergi ...
Testul de inteligență care îți va provoca mintea. Poți răspunde corect în 7 secunde?
Testul de inteligență care îți va provoca mintea. Poți răspunde corect în 7 secunde?
Cât au încasat Mihai Găinușă și Oana Paraschiv pentru cele 10 săptămâni la Asia Express 2024. Sumele care au șocat
Cât au încasat Mihai Găinușă și Oana Paraschiv pentru cele 10 săptămâni la Asia Express 2024. ...
Cât costă un hanorac de la brandul lansat de Alexia Eram. Fiica Andreei Esca are prețuri uriașe și nu oricine își permite haine de acolo
Cât costă un hanorac de la brandul lansat de Alexia Eram. Fiica Andreei Esca are prețuri uriașe și ...
Provocarea IQ: Poți să rezolvi acest test pentru genii mutând doar un chibrit?
Provocarea IQ: Poți să rezolvi acest test pentru genii mutând doar un chibrit?
Cum faci bananele să reziste mai mult de două săptămâni. Trucul eficient prin care se mențin proaspete
Cum faci bananele să reziste mai mult de două săptămâni. Trucul eficient prin care se mențin proaspete
Jobul din România unde poți câștiga 15.000 de lei încă de la început, fără facultate! Mii de posturi vacante așteaptă candidați!
Jobul din România unde poți câștiga 15.000 de lei încă de la început, fără facultate! Mii de ...
Metoda prin care poți beneficia de internet gratuit în orice țară din Uniunea Europeană. Iată ce trebuie să faci
Metoda prin care poți beneficia de internet gratuit în orice țară din Uniunea Europeană. Iată ce ...
București e aproape pregătit de sărbători! Unde sunt montate deja primele luminițe?
București e aproape pregătit de sărbători! Unde sunt montate deja primele luminițe?
Alertă pentru românii care mănâncă pufuleți. Ce conţin pufuleţii din Kaufland, Lidl, Carrefour sau Profi
Alertă pentru românii care mănâncă pufuleți. Ce conţin pufuleţii din Kaufland, Lidl, Carrefour ...
Activitatea care l-a îmbogățit pe un român. De 30 de ani vânează trufe cu câinii săi. Cât costă un kilogram
Activitatea care l-a îmbogățit pe un român. De 30 de ani vânează trufe cu câinii săi. Cât costă ...