El a declarat, miercuri, ca banca incearca sa promoveze produsele in teritoriu, unde angajatii institutiilor de credit stiu cerintele clientilor, potrivit Mediafax.
„Trebuie sa mergem catre oamenii din teritoriu, catre directorii de sucursale (din toate bancile comerciale – n.r.), care aud toata ziua cerintele clientilor. Acestia trebuie sa stie ca exista aceste intrumente, ca pot propune structurari foarte avantajoase clientilor folosind produsele acestei banci”, a spus Ichim.
El a explicat ca pentru proiecte de valori mari este imposibila finantarea utilizand doar garantii reale.
„Important este sa folosesti toate intrumentele si vreau sa va spun ca EximBank are chiar prea multe intrumente in momentul de fata. Sunt unele produse si o spun public, deschis, cu cea mai mare responsabilitate, pe care inca nu le folosim si au fost create, dar stau undeva intr-un sertaras”, a spus Ichim.
El a dat ca exemplu faptul ca asigurarea riscului valutar este un produs al EximBank utilizat foarte rar, doar de cateva companii.
„Atata timp cat cursul a fost stabil, companiile nu au mai fost interesate sa utilizeze un produs de genul acesta. Dupa parerea mea in momentul in care aveai o asigurare pe curs valutar era cu totul altceva sa stii ca iti vei incasa creantele la un anumit curs, ca nu vei mai avea niciun fel de problema”, a spus Ichim.
Referitor la sustinerea acordata exportatorilor, oficialul EximBank a precizat ca aceasta a fost in primele cinci luni echivalentul celei acordate pe parcursul intregului an 2009, care fusese deja de 2,3 ori mai mare comparativ cu 2008.
EximBank lucreaza numai cu companii, nu si cu persoane fizice, si in parteneriate cu bancile comerciale.
Banca de stat are 12 unitati teritoriale in Bucuresti, Bacau, Brasov, Constanta, Cluj, Craiova, Timisoara, Buzau, Oradea, Deva, Alba Iulia si Iasi.