DailyBusiness.ro:
Ce asteptari aveti pentru evolutia pietei in ultimul trimestru, tinand cont de sezonalitatea acesteia?
Aurel Vlaicu: De regula, pentru aceasta piata, al doilea semestru al anului este mai reprezentativ din punct de vedere al activitatii si vanzarilor, insa trebuie sa luam in calcul ca valoarea acesteia a scazut semnficativ comparativ cu 2008. Conform estimarilor noastre, piata de tamplarie termoizolanta poate ajunge pana la 600 milioane de euro pana la sfarsitul anului, inregistrand o scadere cu 40% comparativ cu anul trecut.
DB: Dar vanzarile companiei vor fi peste sau in ritm cu piata?
AV: Comparativ cu evolutia pietei, business-ul nostru evolueaza ok, insa nu putem face o comparatie cu anul trecut, intrucat 2008 a fost un an de glorie pentru intreaga piata, aceasta ajungand la aproximativ 1 miliard de euro. Avem insa ca obiectiv sa ne mentinem vanzarile in volume la nivelul de anul trecut.
DB: Ce tendinte se manifesta pe piata din cauza crizei? Se consolideaza aceasta, sau din contra, criza a favorizat inmultirea atelierelor mici de termopane?
AV: Sunt foarte multe firme care se reorienteaza, din producatori devenind montatori pentru marii producatori de ferestre, multi jucatori ies si vor iesi din business pentru ca nu mai au proiecte care sa le sustina activitatea. Cred ca in aceste momente se vor cerne adevaratii jucatori de pe piata, care au o strategie anti-criza si un model de business puternic.
DB: Cum credeti ca va arata piata in urmatorul an?
AV: Cu siguranta 2010 va fi unul mai greu decat anul in curs, pentru ca nu vom mai beneficia de proiectele din contructii deja incepute.
La inceputul acestui an au mai fost lucrari restante din 2008, cand nu se oprise finantarea. Este probabil ca in primul trimestru al anului viitor, sa asistam la cele mai semnificative schimbari din industria de profile din PVC, si probabil din 2011 putem vorbi de o revenire si poate de o crestere mai semnificativa pentru acest sector de activitate.
DB: Ce schimbari ati fost nevoit sa aplicati in companie din cauza crizei? Ati disponibilizat angajati?
AV: Investitiile noastre din aceasta perioada se concentreaza pe consolidarea suportului acordat partenerilor in zona activitatilor de marketing si logistica si pe imbunatatirea seriei de produse deja existente. De asemenea, investim in pozitiile cheie ale angajatilor si ne dorim sa pastram aceeasi structura chiar si in momente dificile.
DB: Ce productie estimati ca veti inregistra in acest an si ce productie ati avut anul trecut?
AV: In acest moment avem o productie anuala de 18.000 de tone de profile din PVC si cred ca acest volum se va mentine si anul viitor, intrucat planurile noastre de crestere a productiei, prin relocarea fabricii, au fost momentan trecute in stand-by.
DB: Ce planuri de viitor aveti privind dezvoltarea companiei?
AV: Avand in vedere conjunctura actuala de pe piata, dorim sa punem accent pe dezvoltarea retelei de parteneri la nivel national carora le acordam programe de perfectionare, de evaluare tehnica, dar si pe promovarea produselor inovative, care aduc ceva nou pe piata.
DB: Cu ce cifra de afaceri si profit credeti ca veti incheia anul?
AV: Continuam sa avem de-a face cu un an atipic, a carui evolutie este greu de estimat cu precizie, insa nu cred ca se poate vorbi despre o crestere a afacerilor in aceasta perioada.